tlhIngan-Hol Archive: Sat Nov 11 14:44:41 2000

KLBC: jIleng 'e' vImuS.

 wa'Hu' LondonDaq Wrexhhamvo' vIghospu' (wa' vetlh wej maH
qelI'qammey).  lupwI' tlhegh baS (railway train) vIlu'pu'.  BritainDaq
SoDmey potlh  tu'lu'.  'ach jar Hu',  tlhegh baSvo' Supmo' lupwI',
Heghpu' nuv law'. vaj, Hoch tlheghmey baS waHlu' 'ej  QIt lupwI'mey
jaHnIS.   Dochmeymo', lengmey Qatlh.
toH,  jav vatlh wa' maH vagh rep juHvo' vItlheDpu'.  motlh wej rep
taH leng LondonDaq.  wanI'vam, vagh bID rep taHpu'.  leng juHvo'
qab puS, leng juHDaq qab law'.  lupwI' qIllu', vaj cha'logh lengwI'
lupwI'Daq tu'lu'.  wej bID rep jIqamnIS.  ghogh HablI'meymo',
jIQonglaHbe' (motlh jIqamvIS, jIQonglaH). juH vIpaw cha' maH
vatlh, vagh maH rep.  jIlengpu'mo', qoH jIHpu'!

tlhIngan jIHchugh, vItIvpu'

ja' naQSej.

I am trying to say:

Yesterday I travelled to London from Wrexham (161 miles).  I took the
metal line transport (railway train).  There were serious floods in
Britain. Also, a month ago, because a train derailed (jumped from the
metal line), many people died.  So, every rail is checked, and trains
must go slowly.  Because of these things, journeys were long.

So, at 6.15 I left the house.  Usually the journey to London takes 3
hours.  This time, it took 5 and a half hours.  The journey home was
worse.  A train was cancelled, so double passengers were in the train.  I
had to stand 3 hours.  Because of the mobile phones, I couldn't sleep
(usually I can sleep standing up).  I arrived home at 10.50 p.m. I was
mad to travel!

If I were a Klingon, I would have enjoyed it.

Back to archive top level