tlhIngan-Hol Archive: Tue Mar 21 14:38:20 2000

Re: Respect

De'vID:
>> > bImuj.  wo'rIv loDnI' *qur'In rIQmoHlu'mo',
>> > wo'rIv'e' cha'DIch mojta' janluq pIqarD.
>> > tlhIngan tay ja'chuq 'oDwI' ghaH pIqarD'e' je,
>> > ghawran DuraS je qel 'ej wa' wIv.

charghwI':
>Klingon's ritual's succession ritual? Succession ritual of
>the ritual of the Klingon? qech Dajatlhqa'mo' DajatlhHa'.

I was going for apposition rather than noun-noun,
i.e. "Picard was the Arbiter of the Klingon ritual, ja'chuq".
or "Picard was the Arbiter of the Klingon ritual, the
Ritual of Succession".  cha'logh qech vIjatlh, 'ach
vIjatlhHa'be' 'e' vIHar.

I'll recast it if it makes you feel better.  I'll even throw
in today's KWOTD (pong) as a bonus:
tlhIngan tay 'oD pIqarD.  tayvamvaD "ja'chuq"
ponglu'.

--
De'vID

Back to archive top level