tlhIngan-Hol Archive: Tue Mar 14 17:43:21 2000

Re: KLIC - My thesis project

>>Qov:
>>>QapHa'law'pu'mo' jabbI'ID polmeH pat, jabbI'IDlIj wa'DIch vIlaDbe'.
DujlIj
>>>DelmeH Seng vIyaj.  muD Duj vIpuvmoH je jIH. motlh /muD Duj/ neH jIjatlh.
>>>vIHbe' telmeyDaj 'e' luSov juppu'wI'.

De'vID:
>> muD'e' Duj vIpuvmoHbe'bej.  "thesis"wIjvaD *helicopter-Hom vISeH.

Qov:
>loghDaq puv'a'?  wutlhDaq puv'a'?  bIQDaq puv'a'?  ghobe'. muDDaq puvbej
>janlIj. ghorDaq tagh muD chaq 'e' Datlhojbe'.

bIlugh.  "muD" vIqelDI', SIbI' chal vIbuS.  'ach ghorDaq taghbej muD.
DopDaq qul yIchenmoH QobDI' ghu'.
= You're right.  When I read "atmosphere", I immediately thought
of the sky.  But the atmosphere definitely begins at the ground.
Whoops.

>> qaqmo' <DIng>, mu'vam vIlo'.  DIngnISbogh telmey ghaj DujwIj.
>
>QaQ cha'.
>=They're both good.

chay' pIm <DIng> <jIr> je?
= How are these words different?

mu'meyvam lulo'bogh mu'tlheghmey'e' chovnatlhna'mey wISov'a'?
= Have these words appeared in canon?

>chungtaHvIS Duj (choHtaHvIS 'et lurgh, tel lurgh joq), "pitch" "yaw" "roll"
>je DIqel.
>SaSbe'taHvIS Duj, "attitude" wIqel.
>qechmey pIm bIH.

lu'.  chIjwI' jIHbe' 'ach mu'meyvam vIyaj vIneHbej.
= Okay.  I'm not a pilot but I definitely want to understand these terms.

>chaq vIDellaH:
>bank attitude - SaSbe'taHvIS telmey
>roll - SaSchoHtaHvIS telmey
>pitch attitude - SaSbe'ghach, 'et peplu'pu'/'o' peplu'pu'
>pitch movement - SaSchoHtaHvIS 'et 'o' je
>yaw - tlhegh chongDaq tlhe'taHvIS

qechmeyvamvaD mu'mey nap wIghajchugh,
Dunqu' ghu'.
= Don't you wish we had simpler words for these concepts?

>wej qechmeyvetlh qelchu'mo' tlhIngan Hol, Qatlh Qu'.  mujoy'taH mu'
>/lolSeHcha/.  vIlagh vIneH, 'ach Hat.

Do'Ha'.  "pengmey" 'oS "cha".  mu'na' 'oHbe' "lol"'e'.
= Unfortunately, /cha/ means "torpedoes" and
/lol/ isn't a real word.

>jInmollIjvaD, qaStaHvIS rep bID *helicopter* DapuvmoH 'e' vIchup.  ghaytan
>loSmaH *dollar*mey DaDIlnIS.  muD verghlIjDaq yItlhob.
>
>=For your project, I suggest you take a half hour helicopter 'fam flight.'
>It will likely cost you $40.  Ask at your local "airport."

"fam flight" DajatlhtaHvIS, nuq 'oS "fam"?
= What does "fam" mean in "fam flight"?

"DapuvmoH" DaghItlh.  *helicopter vIlIgh neH 'ej puvmoH
latlh, qar'a'?  pagh vIpuvmoH'a'?  Qoblaw'.
= You wrote, /DapuvmoH/ ("you fly it").  I merely ride
the helicopter and another person flies it, right?  Or
do I get to pilot it?  That sounds really dangerous.

--
De'vID

Back to archive top level