tlhIngan-Hol Archive: Sat Jan 15 02:45:39 2000

KLBC: bIQtIq chISvo' loD

bIQtIq chISvo' loD
=the man from white river
Sargh ghaj loD qam.
=an old man had a horse.
nargh Sargh 'ej Sarghmey tlhab ghom.
=the horse escaped and joined the wild horses.
lo'lahmo' Sargh, Sargh lujonqa'meH, Du''a'Daq ghom lIghwI' law'.
=because the horse was valuable, for the purpose of recapturing it, many
riders gathered at the big farm.
loD Qup 'oH wa' lIghwI'.
=one of the riders was a young man.*
jatlh lIghwI'pu': Qupmo', naDev yIratlh.
=the riders said: because you are young, you will remain here.
jatlh <Clancy of the Overflow>: bIQtIq chISvo' ghoSmo', nutlhejlaH.
=Clancy of the Overflow said: because he comes from the white river, he is
able to accompany us.
'ej vaj ghom ghaH.
=and so he joined them.
ngem HeHDaq Sarghmey tlhab lutu' lIghwI'pu'.
=at the forests edge, the riders found the wild horses.
Haw' Sarghmey tlhab 'ej tlha' lIghwI'pu'.
=the wild horses fled and the riders chased them.
Hud HeHDaq lughoSDI', jatlh loD qam: chonglaw'mo' latlh Dop, mataHlaHbe.
=when they reached the mountains edge, the old man said: because the other
side is apparently vertical, we are unable to continue.
'ach bejvIS latlh lIghwI'pu', latlh DopDaq Sarghmey tlhab thla' lIghwI' Qup.
=but while the other riders watched, the young rider chased the wild horses
down the other side.
nIteb Du''a'Daq Sarghmey tlhab qem ghaH.
=alone he brought the wild horses to the big farm.
cheghDI' ghaH, Datvo' 'Iw nIj SarghDaj.
=when he returned, his horse bled from everywhere.
DaH DatDaq lutDaj ja'lu'.
=now, everywhere his story is told.

* I think I've seen 'oH used like this on the mailing list, but I'm not sure
if I've got it right.

poH Hoch qaStaHjaj may'lIj
=may your battles occur forever.

Kevin Brake