tlhIngan-Hol Archive: Wed Jan 05 18:25:23 2000

RE: oink / KLBC

>  lopno'mey law'Daq  jIjeS.

maj.

> jIHvaD muQob *Halloween *Thanksgiving *Xmas je.

just <Qob>. It can't really take an object.

> jISop 'ej jISop 'ej jItlhutlh 'ej jISop.
> jItIv'eghtaH 'ej jISopqa'.......

Think about what <tIv'egh> means, and try to get around the English idiom
"enjoy yourself". I think you probably mean <wanI' vItIvtaH> or something
similar.

> yuchmey HIqmey Ha'DIbaHmey naHmey je
> vInatlh 'ej jISopqa'.

<Hoch DaSopbe'chugh batlh bIHeghbe'>
pIj qaSDI' yupma' mu'tlheghvam lujatlh tlhInganpu'.

> DaH QeychoHchu'  SutwIj.
> (toH,  motlh Qey sutwIj, 'ach qabchoHlaw' ghu')

Do'Ha'.

> teH. jISov. nepQo' *denim.

pe'vIl jIHagh. be'nalwI' Darurbej.

> <jIpI''eghvIpchoHmoHbejpu'> ghaytan
> chaw'be'lu'chu'  mu''a'vam.

<mu''a'vam chaw'be'lu'chu'> - OVS. Also consider <tuch> instead of
<chaw'be'>.

And there's nothing wrong with it. I understood it just fine.

> 'ach  bo*parse-qangchugh vaj QInwIjvaD pup mu'vam motlhbe'.

vIlaDqang 'ej vIpojqang 'ej vIyajqang. qay'be'.

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ