tlhIngan-Hol Archive: Wed Feb 23 08:56:50 2000

RE: lengwI' vIyaj vIneH

ja' Qov:

> > wot chenmoHmeH tu'lu' wa'netlh'uy' vaghSaD'uy' vaghvatlh'uy'
> > SochmaH'uy' wej'uy' wa'bIp Sochnetlh wejSaD javvatlh wa'maH jav patmey
> pIm
> > 'e' vInoH!
>
> Have another look at the word order there.  Think OVS.

	HIvqa' veqlargh! Qu'vatlh ghuy'cha' va baQa' je jay'!

	wot <tu'lu'> vIlo'DI' roD Qaghvatlh rapqu' vIHeS!

	Qov, chaq 'oy'naQoylIj DaSuqnISqa'neS. vIbIjnISlu'bej.

> > 15,573,173,616.
>
> Daj.  I'd never seen anyone write a number that large in Klingon, and at
> first I thought there was something wrong.  Now I really like it.  Easier
> to parse than English numbers.  (cha'ben, DIvI' Hol mI'mey mu'mey pojmeH
> De'wI' vIghun 'ej ghommey polmeH loSnIS De'wI'.  tlhIngan Hol mI'mey
> yajmeH, SIbI' yajlu'.  Daj).

	"Two years ago, I programmed a computer to analyze English words for
numbers and the computer had to wait for the groups to be saved.
Interpreting Klingon numbers is immediately understood.  Interesting."

	qar'a'?

	- tuv'el

Back to archive top level