tlhIngan-Hol Archive: Wed Dec 13 17:10:47 2000

KLBC: Qu'wIj

 Qu'wIj vIDel 'e' vInIDqa'
ruv yaSHompu' loHwI' cha'Dich jIH.  "England"Daq "Cymru"Daq je Huch Hevbe' HochHom ruv yaSpu' (HochHom ruv yaSpu' DIlbe'lu').  motlh ruv yaSpu' Dabe' nuvpu'vam, 'ach latlh Qu'mey ghaj.  ruv yaSHom 'chaH pong.  qaStaHvIS wa' DIS bIghHa'Daq HeSwIpu' ngeHlaH.  chut Sovbogh qeSwI' ghajnIS.

DIS wa'SaD wejvatlh javmaH wa', ruv yaSHom Qu' cher wejlogh voDleH "Edward".  tera'ngan ghaH, 'ach tlhIngan rur.  tIv'eghmeH, wa'maHvatlh DIS noH tagh.  may'mey Dun Qapchu'. may'Daq SuvDI', butlh ghaj.  "France" Qaw' 'ej Hej.  juHmeychaj cheghDI, "England"Daq QIH 'ej HejwI'ghach 'e' taH mangghomDaj.  vaj, Hoch SepDaq, mangpu' SeHmeH, ruv yaSHompu' Sugh.

vatlhmey ben joHwI'pu' chaH ruv yaSHompu'.  toywI'pu'chaj chaH qeSwI'pu'chaj.  wa' qeSwI'pu' ghaj Hoch ruv yaSHom.  loHwI' 'oH pongchaj.  motlh joH Du'a' loHtaH loHwI'. che' vagh jav ghap ruv yaSHompu'.  vaj bo'DIjDaq vagh loHwI' jav loHwI' ghap  tu'lu'.  rut Huch yojmeyvaD  tlhaSchuq. DIS wa'SaD Hutvatlh cha'maH vagh, wa' loHwI' ghaj Hoch bo'DIj 'e' ra' quprIp, 'ej chut SovnIS loHwI'.  qasDI' wan'I'vam, joHpu' chaHbe' HochHom yaSHompu'.  nuv motlh chaH.

'ach ghurDI' HeSmey, ghur ruv yaSHompu', vaj boQpu' Suq loHwIpu'.  cha'Dich luHev, ghiq latlh boQ luSuq.  bo'DIj loHwI' DIpong.  bo'DIJ loHwI'pu' ra' loHwI' cha'DIch 'ej ruv yaSHompu' ghoj 'ej meqba'Daq bIj mIwmeyDaq je qeSwI' Da.  meqba'Daq qaSnISbogh Hochmey wIwuq.  Hochmey wuqpu'bogh ruv yaSHompu' wIqon.

 This is what I'm trying to say:

My job.  I try again to describe my job.  I am a deputy clerk to the justices (i.e lesser justice officers' second administrator).  In England and Wales most judges do not receive money {most judges are not paid - not sure if you can use {DIl} to mean "pay", rather than "pay for").  Usually these people do not act as judges, but have other jobs.  They are called justices.  They can send criminals to prison for up to a year (I think that actually reads as if it takes them a year to make their minds up??).  They need an adviser who knows the law.

Edward III established the office of JP in 1361.  He was Terran, but resembled a Klingon.  He started the Hundred Years War, won great battles, fought with courage, ravaged and pillaged France for the fun of it.  When his army returned to their homes, they continued destruction and robbery in England.  So, in each County, to control the soldiers, he installed justices.

Hundreds of years ago justices were lords.  The advisers were their servants.  Every judge had one adviser.  They were called clerks.  Usually the clerk was the steward of the lord's estate.  Five or six justices presided.  So in court there were five or six clerks.  Sometimes they fought each other for the fees.  In 1825 Parliament ordered that each court would have one Clerk, and the Clerk had to be a lawyer. After that most magistrates were not lords.  They were ordinary people.  (I tried {ram} but it seemed a bit unkind - not sure about {motlh} though).

But as crimes increased, judges increased so Clerks obtained helpers.  They obtained a deputy, then other helpers.  They are called court clerks.  The deputy commands the court clerks and trains the justices and acts as an adviser in trials and sentencing.  We decide what has to happen in a trial.  We record the decisions of justices.

Back to archive top level