tlhIngan-Hol Archive: Sun Apr 16 00:08:54 2000

voQSIp (was Re: elements)

ja' pIl'o':
><voQSIp> is nitrogen, but choke-gas doesn't fit the pattern, as we breath it
>and it makes up a great deal of our atmosphere.

QapmeH pong, ghot neH wIqelnISbe'law'.  voQlaHlaw' latlh Doch.
chaq voQlaH je qul.  qul voQmoHbej voQSIp.

>Or does it?    although it's not poisonous, it won't support oxygen breathers,
>and causes "the bends" under pressure.

motlh tarna' 'oHbe' voQSIp'e'.  'ach 'uyqu'DI', QongmoHmeH Hergh DachoH.
tlhuHwI' yab SabmoHmo' 'uyqu'bogh voQSIp, Qobqu'.  DughnISbej bIQ'a'Daq
ghIrbogh nuv.

'ej "the bends" qaSmoHbe' 'uyqu'bogh voQSIp.  qaSmoH 'uyHa'qa'ghach'e'.
taSvo' ngoSHa'mo' SIp, publaw' SIQwI' 'Iw 'ej rIQchoH 'aDDu'.  porgh
'oy'moHqu' 'ej HeghmoHlaH.

-- ghunchu'wI' 'utlh

Back to archive top level