tlhIngan-Hol Archive: Fri Apr 07 19:20:47 2000

RE: (KLBC) Background names

ghaHbe'wI':
> - meQleH = "mek'leth"

/meqleH/'e' DaHechbej.

> - B'aht Qul = ? (Quj)

cha' gholpu' DeS HoS lutob Qujvam.  raSDaq DeSDaj
lan Hoch QujwI'.  latlh DeS yuv QujwI'.  pumchugh
QujwI' DeS, vaj luj QujwI'vam.  raSDaq tajHommey
lulanlu'law', lujwI' pe'chu'meH bIH.

A kind of "arm wrestling".  I *think* it's the one where
a knife is placed to cut the loser.

> - ? = "G'now juk Hol" (quH chut)

I've seen this as "G'now juk Hol pajhard".  It's
supposed to mean "A son will share in the honors or crimes
of his father".

I'd have gone for /quvmo' vav, quv puqloD; tuHmo'
vav, tuH puqloD/ or something like that.

> ghaHbe'wI'

'Iv ghaHbe' SoH'e'? {{=)

--
De'vID

Beam to http://www.StarTrek.com
The official site of the Star Trek universe

Back to archive top level