tlhIngan-Hol Archive: Wed Sep 01 17:30:08 1999

Re: Why I speak Klingon

jatlh ghunchu'wI':

>ja' HovqIj:
>>yIvoq 'ach yI'ol. DOW pab 'ay' vIlo'laH, 'ach pupbe'. mu'mey law'
>>lughItlhHa'lu'bogh vItu'. wa' mu'tlhegh naQ noplu'pu' 'e' vItu'.
>
>HaDwI'pu'vaD Qagh tetlh Dagherqang'a'?  mu'mey muj Da'angchugh,
>ghojHa'lu' 'e' DanISlaH.

Qu'vam ta'ta' muHwI''e'. QaQbej tetlhDaj. Quv:
http://www.online.de/home/levinius/klingon/dow.htm

>chaq yeqlaH Hoch 'ej "Heel"-vaD choHmey lI'qu' chuplaH.
>maQapchugh, "DOW" chu' lInglu'!

QaQ qechlIj, 'a ghaytanHa' maQap. KGT mugh QIvbogh mughwI'vetlh nIb, jay'!
SaHbe'ba' <Hell> ...ghobe' ... <Heel> jIjatlh 'e' vIHech.

>>Qatlhchu'be' tlhIngan Hol 'ach pImchu', 'ej pImchu'ghachvam vItIvqu'.
>
>jIyajbej.  pImmo' tlhIngan Hol jatlhwI' QubmoH.
>
>>Not too long ago all my English writings looked pretty much like literal
>>translations from Klingon. I think I'm through that phase, but I often
>>realize that my speech has become quite straightforward and I prefer verbs
>>to nouns.
>
>I keep noticing one particular feature of my writing style.  I tend to
>use "qualifiers" very freely, emulating Klingon type 3 noun suffixes and
>type 6 verb suffixes.  I definitely use a lot of "certainly" and "it seems"
>and "apparent" in my messages. :-)

Apparently.

>>My German teacher recently said to my class: "Use noun-centric
>>style, not verb-centric style. Nouns are more powerful than verbs." I
still
>>regret I wasn't in the mood to start a discussion that day...
>
>German grammar and English grammar are sufficiently different for me
>to consider the possibility that German verbs might be weaker than
>German nouns.  After all, German nouns are all capitalized, right? :-)

Yes, they are capitalized, but still the verbs say what is actually _done_.

>>>wej Hamlet Gilgamesh joq DaSuqpu''a'? :)
>>
>>ghobe'. Hoch paqmeyvetlh ngevchu'ta' KLI, qar'a'?
>>I thought they're sold out?
>
>The Merchant page says merely that Hamlet is no longer available *through
>that page*.  I don't know if there is still a small stack of them held in
>reserve for people who "need" one, but you might ask Lawrence if you want
>to try to obtain one of the "first edition" copies.

He may still have some? What's his e-mail address?

>>I can't wait for that paperback edition of
>>Hamlet I keep hearing rumors about...
>
>not mev joSmey. :-)
>
>>>DaH QaQmo' jatlhmeH laHwIj, jIjatlhnISqu'law'.
>>
>>*drug* Qob rurba' tlhIngan Hol. vay' jonchu'ta'DI' tlhIngan Hol, nuvvam
>>SIghchu'. yInDaj choHchoH. tlhIngan Hol lo'qu'be'DI' nuvvam, yInDaj
>>tIvlaHchu'be' 'ej yIn 'ay' Hutlhlaw'. not tlhabqa'.
>
>bIqarbe'.  "drug" 'oHba' tlhIngan Hol.  bang 'oH.
>rut tlhIngan Holvo' narghlaHqu' vay'.  choHlaHba' yIn.
>cha' jatlhchu'pu'wI' Dach vIqaw.  Daqchaj vISovbe'.
>narghwI' vIvupbe', 'ach rut jISIv:  wIv paytaH'a'?
>
>>vaj peqIm chu'wI'pu'! ghoghoS! tlhIngan Hol yIwaH! 'e' bopaybe'bej! 'ey!
>>lIQuchmoH! qo' qaq lI'ang! DaH qo'maj yI'elchu'!
>>      ...'ej not Sucheghbej!     }>-)
>
>"cult" maHbe' jay'!  mangotlhqu' neH.

jIqID neH.

>-- ghunchu'wI' 'utlh