tlhIngan-Hol Archive: Sun Mar 28 08:10:45 1999

KLBC: poH HochDaq Qong

Qong - to sleep
bIQong - thou sleeps
SuQong - you (thou and they) sleep
SuQongchuq - you sleep with one another
SuQongchuqtaH - you continuously sleep toghether

HoH - to kill
HoHpu' - he killed (them)
HoHlu'pu' - someone killed them, they are kiled (dead)
HoHlu'pu'wI'pu' - Those who are killed, the Dead
batlh - honour
bathlHa' - dishonour
batlhHa'lu' - someone dishonours them, they are dishonoured
HoHlu'pu'wI'pu' batlhHa'lu'bogh - The Dishonoured Dead

ghe''orDaq poH HochDaq je SuQongchuqtaH soH HoHlu'pu'wI'pu'
batlhHa'lu'bogh je vIneH - "In {ghe''or} and for all time I want you
sleeping with the Dishonoured Dead."

Or, to make it a command:

ghe''orDaq poH HochDaq je beQongchuqtaH soH HoHlu'pu'wI'pu' batlhHa'lu'bogh
je - "Sleep, thou, for all time in {ghe''or} with the Dishonoured Dead.

I vaguely remember reading somewhere that the grammer for a toast (or in
this case, a curse) differes from normal {tlhIngan Hol}.  Is this true, and
if so how?

quljIb

Back to archive top level