tlhIngan-Hol Archive: Sat Mar 27 15:16:04 1999

Re: qama'

qatlh bISaH, ghunchu'wI'?  qatlh potlhqu' lughchu'ghachHeylIj
mujchu'ghachHeyDaj je?  yajHa'chu'chugh peHruS, SIbI' bIbep 'ej bIjatlh
bImujchu'.

jatlhDI' peHruS bIQochchugh, wa'logh yIjatlh.  'ach yIjatlhQo' bImujchu'qu'
SoHvaD 'e' vItob vIneH.  Doch.  'ej mujchugh peHruS, qaS nuq?  qaSbe' Qugh.

jatlhchugh ghot jIlughbej 'ej bImujbej, vaj Dogh ghotvam.  jatlhlu'chu' 'e'
yIbotQo'.

SuStel
Stardate 99236.1

jatlh ghunchu'wI':
>Here's is what I "got": In order to understand Klingon more deeply, I look
at
>many languages and see how the terms I read in TKD are used.

I wish I knew how to reach you and make you understand how absolutely wrong
this idea of yours is.

Back to archive top level