tlhIngan-Hol Archive: Wed Mar 10 12:24:41 1999

RE: KLBC: An inspirational speech

jatlh quljIb:

> jatlh HoD:

> "tlhIngan wo''a' yerghomey HurDaq, Suvbe' may'mey law' 'ej charghbe'
> yuQmey law' 'ej tlhapbe' qovmey law'. may'meyvam DISuvnIS 'ej yuQmeyvam
> DIcharghnIS 'ej qovmeyvam DItlhapnIS!"

I like the first bit - <yerghomey HurDaq> is a nice metaphor, and you get
bonus points for using <yergho>. The second bit doesn't work, though:
battles don't fight, planets don't conquer, and worlds (?) don't take. These
should all be the objects, as they are in the next sentence. Perhaps you
could do it this way: <may'bey law' Suv pagh, 'ej ...>. I assume you meant
<qo'> - "world" instead of <qov>, which is not a word as far as I know. The
last sentence is great, though.

may'mey law' Suv pagh 'ej yuQmey law' chargh pagh 'ej qo'mey law' tlhap
pagh. Wow! I like it {{;-)>

pagh
Beginners Grammarian

Back to archive top level