tlhIngan-Hol Archive: Wed Mar 03 13:18:08 1999

Re: leSpal vIchenmoHlI'

mujang charghwI' 'utlh:

> > wa': meSchuS Daqmey poS SoQmoH chu'wI', muD SeS mevmoHmeH.
>
>  qar'a'. muD SeS vevmoHbe'lu'. muD HevaD mI' chu' 'aDchoHmoH neH
>  nItlhDu' 'e' vIpIH. [Even for ME, this is a bizarre recasting,
>  but it was the best I could come up with. I'm open to
>  suggestions.]

bIlugh; muD SeS naQ mevmoHchu'be' chu'wI'.  'ach SeSHommey puS tu'lu' -- Hoch
Daq poS vegh wa' SeSHom -- 'ej  Daq SoQmoHDI' chu'wI' nItlh, SeSHomvetlh
mevmoH.

ghu'na' Qatlh law' ghu' vIDelta'bogh Qatlh puS net Sov.  QoQ jan 'och SoQ
qoDDaq, muD tut tu'lu'.  SuSDI' chu'wI',  *vibrates* tutvam, vaj QoQ chenmoH.
poSwI'mey law' SoQmoHchugh chu'wI', tIq tutvam, vaj QIt *vibrates* (qaStaHvIS
wa' lup, yu'eghmey puS lIng).  HochHom poSwI'mey So'Ha'chugh, tIqbe' tutvam,
vaj nom *vibrates* (qaStaHvIS wa' lup, yu'eghmey law' lIng).  tutvam
wIjuvlaHchugh,  yu'eghmey mI' wISImlaH 'ej QoQ chenmoHbogh wIngu'laH.

--jey'el
(who can't think of a short, clear way to say "change the length" either)

Back to archive top level