tlhIngan-Hol Archive: Thu Jul 22 06:55:56 1999

Re: jIDach (KLBC)

jatlh pagh:

>qep'a'Daq jIjeSmeH jItlheD. loSleS jIchegh (paSqu'). jIDachtaHvIS taghwI'
>pabpo' Da HovqIj. yIjoy'Qo'.
>
>I'll be leaving for qep'a' today. I'll be back on Sunday night (late).
While
>I'm gone, HovqIj will be acting BG. Don't torture him.

tlhIngan Hol Dalo'taHvIS bIQaghbe', 'ach bImughDI' qay'choH chuvmey:
loD jIHbe'. be' jIH.

taghwI'pu', chIch tujoy'chugh SaHoH, 'ach tlhIngan Hol boghoj boneHchu'chugh
qoj boQwIj botlhobchugh SaQaHbej. peHaD! peruch! QInmeyraj vIpIHlI'.

Beginners, if you torture me intentionally, I'll kill you, but if you
clearly want to learn Klingon, and/or if you ask for my assistance, I'll
definitely help you. Go, study! I'm awaiting your messages.

HovqIj
-- temporary BG

>pagh
>Beginners' Grammarian