tlhIngan-Hol Archive: Sun Jul 04 03:54:36 1999

RE: tlhIngan Hol vIghojqangchu'!!

Welcome to the list, Francesco. My name is pagh, and I am the current
Beginners' Grammarian. Whenever you have a post you want help with, mark it
for my attention with a KLBC in the subject line.

jatlh Francesco:

> nuqneH, juppu'!

paSmo' rep, jIQong vIneH.

While we know that <nuqneH> is the only Klingon greeting, ask yourself if it
is the sort of thing you would walk up to someone else and say. It is
probably most appropriate if someone approaches you and then just stands
around, not getting to the point. If you are the one initiating the
conversation, just start saying what you want to say.

> Francesco 'oH pongwIj'e' 'ej tlhIngan Hol vighojchu'meH
> naDev jIH.

You probably don't need this pointed out, but you have a typo -
<vIghojchu'meH>.

> jIQummeH not Holvam vIlo'pu'.

DaH bImujchoH. QInvamDaq Dalo'bejpu' {{;-)

> "jatmey"vaD "HovmeymajDaq maHegh" vIghItlhta' neH,
> chaq 'oH boSov (pagh bolaDta'...).

Hoch <jatmey> lutmey vIlaDlaw'ta', 'ach lutlIj pong vIghovbe'. <jatmey>
paqmeywIj vIghajbe'lI'mo' DaH vISamlaHbe'. chaq wa'leS vISam 'ej vIlaDqa'.

mu'tlheghvamDaq <qoj> QaQ law' <pagh> QaQ puS.

> 'ach Hol vISovchu' 'e' qejbe' Dochvam:

naDev nuq 'oS <qej>? latlh wot Dalo' 'e' DaHech, qar'a'?

> taghwI' jIH net leghchu'.

QInvam wIHevpa' pIqIHpu'be'mo', taghwI' SoH 'e' wIpIH. 'ach laHlIjmo'
taghwI' SoHbe'bej 'e' vInoH.

> HIQaH!

lu'.

> DaH Dochmey QIp vIghItlh neH 'e' vISovchu'.

qatlh QIp mu'meylIj? jIyajbe'.

> 'ach mu'mey vISovbe': wa'logh Holmaj vIlo'pu'
> neH 'ej jIqeqnISqu'!

jIqeqnIStaH je jIH. qeqnISba' Hoch. batlh yIqeq!

> ghojwI'wI' ghaHqang 'Iv'e'?

<ghojmoHwI'wI'> DaghItlh 'e' DaHech, qar'a'?

> QaghmeywIj yIlughmoH! Satlho'qu'.

QaghmeywIj tIlughmoH . . .

'ej tlhIngan Hol wIlo'mo', Qu'wIj vIta'DI' 'ej QInlIj vIlughmoHDI'
HItlho'Qo'. yInlIj vItoDchugh, vaj HItlho'.

> SaloS!

qajangta'. bIloS 'e' yImev {{:-)

pagh
Beginners' Grammarian