tlhIngan-Hol Archive: Thu Feb 18 20:11:52 1999

Re: Hello

ja' peHruS:
>'Iw lughaq ghotpu' 'e' pon veSqa' tuq beq

maj.  batlh Supon.

>navDaq jIghItlhpu' {tlhIngan maH 'IwlIj boghaq 'e' boSapbe'chugh vaj
>reponqang}

nuqjatlh?  Hoch mu'mey vIyaj, 'ach mu'tlhegh naQ vIyajchu'be'.

I can't make out what {tlhIngan maH 'IwlIj} is supposed to mean, and
{...'e' boSap...} doesn't seem right at all.  I can't see {Sap} taking
any kind of an object, much less a sentence as one.

>tlhIngan SuvwI'na' rurwI' vIrarta'

nuq 'oH rurwI''e'?  nuqDaq Dararta'?  qech vIyajbe'chu'.  yIQIj.

>tlhIngan QI' HIpmey DItuQtaHvIS 'ej He retlhDaq maQamtaHvIS ghotpu'vaD
>navmeyvam DInob

wej navmeyvam DaDelta'.  nuq bIH?

>wa'logh *gorilla teddybear* je'pu' tuqmaj wa' beq DalQIS

beq pong 'oH'a' DalQIS'e'?

>gor'al wIpong
>qepDaq tev gheSmeH gor'al, *raffle tickets* DIngevpu'
>*Praying Hands Ranch*vaD Hoch Huchvetlh wInobpu'

Something about the use of {-pu'} here confuses me a little.  It looks
like you had sold the tickets and given the money away before you chose
the prize, but I'm pretty sure that's not what you intended to say.

>wejlogh yIHmey DIboSta' *aluminium cans* bIH

nuqjatlh?  jIyajchu'be'.  naDev cha' mu'tlheghmey DaghItlhta''a'?

>bIH DIngevDI' vaj *Denver Rescue Mission*vaD Huch wInobpu'

Again, it looks like you had already given the money at the you sold
"them", whatever "they" are.  I think you put the {-pu'} on the wrong
verb.

>tlhIngan maH jaghpu' DISuvnIS

mu'meyvam vIyajlaHbe'chu'.  'Iv chaH tlhIngan maH jaghpu''e'?
toH, cha' mu'tlheghmey DaghItlhqa'law'ta'.

If you refuse to use punctuation to indicate where your sentences end,
can you at least keep each sentence on a line by itself?  Making it
more difficult for the reader to understand goes against the goals of
communication.

>'ach rut Qu'mey potlh DIchavmo' jaghmeymaj DIngebmoH je

mu'mey vIyajbej.  mu'tlhegh vIyajlaw'.  mujunchu' qech.
qatlh DIngebmoH?  chay' DIngebmoH?  HIchuH.

-- ghunchu'wI'

Back to archive top level