tlhIngan-Hol Archive: Fri Feb 12 09:29:50 1999

Re: (Almost) Klingon on British TV

On Thu, 11 Feb 1999 14:36:51 -0800 (PST) "Lieven L. Litaer"
<[email protected]> wrote:

> jIgherta':
> >> 'ach DaH Suchqang cha' be'pu' vISovchu'be'bogh.
> >>not tlhIngan Hol ghojqangpu' 'e' vItul.
>
> jang charghwI':
> >nuqjatlh? not tlhIngan Hol ghojqangpu' be'pu'vam qatlh 'e' Datul?
>
> tlhIngan Hol ghojqang Hoch juppu'wI' 'e' vItulbej!
>
> I wrote that without using my mu'ghom, and then apperently mixed up some
> words. -oops-
> What I wanted to say was something like "I never thought they would want to
> learn klingon."

tlhIngan Hol lughojqang not 'e' vIpIH.

Just keep clear what verb the "never" applies to, though I guess
the main thing is the choice of the second verb. It would really
work as well to say:

not tlhIngan Hol lughojqang 'e' vIpIH.

When you use {tul} instead, putting {not} later in the sentence
sort of works, but not as well as with {pIH}.

> muHwI'

charghwI' 'utlh

Back to archive top level