tlhIngan-Hol Archive: Thu Dec 30 20:14:32 1999

Re: Man-of-war and song translations (was Re: a young Warrior)

jatlh ghunchu'wI':

>ja'lu':
>> Bit off topic: Do you know the band Manowar? I think it would be great
>>in the warrior's language, its texts are made for it!
>
>ja' HovQIj:

Hov vIQIjbe'.

>>Hehe... chu' latlh muchwI' ghommey, HoHqu' veSloD'e'!
>
>The term "man-of-war" refers not to a person but to a warship.
>A better translation would be {veSDuj}.

toH... ngoDvam vISovbe'. DaH jImIS. qatlh Duj pong wIvta' muchwI' ghomvam?
SuvwI'pu' chaH 'e' maq, vaj <veSloD> 'oS <Manowar> 'e' vIpIH. <Manowar>
bommey law' vISovbe', 'ach Dujmey qel chaH 'e' vIHonqu'.

>>Translating songs is somehow an impossible task. The result will ALWAYS be
>>different, and usually inferior to the original.
>
>It's not impossible, but I think it takes some talent in both languages
>to do it well.  And a knack for poetry in general couldn't hurt. :-)

chaq bIlugh. chaq mughchu'ghach pup DaQoypu' SoH. wej vIQoypu' jIH.
not nIbchu' Hol wa' bom Hol cha' bom je. roD QIv Hol cha' bom. rut Daj Hol
cha' bom. qaSchugh ghu' qub, nIv Hol cha' bom. 'ach not nIbchu' Hol wa' bom
Hol cha' bom je.

bom mughlu'DI' reH bom chu' qonlu'.
chu'chu'be' bom chu', qechmey rap qelmo', 'ach reH pIm cha' Holmey pab.

vaj DuHbe' bom mughlu'chu'meH Qu' 'e' vInoHqa' jIH.
(DuHbe' paq jIHlut joq mughlu'chu'meH Qu' 'e' vInoH je.)

DaH chaq bIjatlh <mughwI' QaQ ghaHbe' HovqIj'e'. meqvammo' DuHbe' Qu' 'e'
maq. wejpuH.>
mughwI''a' jIHbe' 'e' vIchID. 'ach *Germany* vIDabmo' pIj jIHlutmey
lumughlu'ta'bogh vIQoy 'ej vIlegh. pIj paqmey lumughlu'ta'bogh vIlaD. rut
bommey lumughlu'ta'bogh vIQoy. <Manowar> wIqelmo' jIchel: wa' <Manowar> bom
mughta'bogh <Manowar>'e' vIQoy. rap qonwI', 'ach pImchu' DIvI' Hol bomvam
<German> Hol bomvam je! cha' bommey pIm bIH 'e' vInoH jIH.
jaS Hoch'e' mughlu'ta'bogh tlhojlu' 'e' vIHar.

mughwI'pu' vItung vIneHbe'. pIj potlh Qu'Daj. 'ach Qu'vamvaD veH tu'lu'.

>-- ghunchu'wI' 'utlh

HovqIj

Back to archive top level