tlhIngan-Hol Archive: Tue Dec 21 23:48:53 1999

RE: KLBC: qoSDajvaD...

jatlh juDmoS:

> qoSDajmo' jupwI'vaD nob vIje'ta'. Huch polmeH lo'lu'bogh
> Ha'DIbaH DIr vInobpu'. ' walIt 'DIrvam lupong
> tera'nganpu'. nobDaj parHa' ghaH 'e' vItul.

maj. Huch wIqengnISbejtaHmo' tera'nganpu', lI' Huch polwI'. pIj DIrvo' chen
tera' Huch polwI'. qatlh? jISovbe', 'ach Huch polmeH nIvlaw' DIr.

One grammar comment - the way <pong> works is that the thing being named
gets a <-vaD>, while the name is the direct object:

DIrvamvaD <walIt> lupong tera'nganpu'.

Also, I'd probably transliterate "wallet" as <wallet> or maybe <wal'et>, but
that's just me. With <walIt> or <walet>, I stress the second syllable, and
it just comes out weird. I think it's time to go through the (very brief)
section in TKD on stress again, just to know for sure what it says.

pagh
Beginners' Grammarian

Back to archive top level