tlhIngan-Hol Archive: Thu Dec 09 16:39:29 1999

RE: KLBC: Hol vI'lo 'e' vInID (loS)

jatlh tuv'el:
> KLBC: Hol vI'lo 'e' vInID (loS)
lu'. DaH jIjangbe'. loQ jIloS :)

> DuchopvIp DenIbya' Qatlh 'oHbogh SajwIj'e'.
> My pet Denebian slime devil is not afraid to bite you.
<DuchopvIpbe'>, qar'a'?

The relative clause on a pronoun is kind of interesting. Perfectly valid,
just a little strange. You could probably say the same thing just stringing
the nouns together: <DenIbya' Qatlh SajwIj>.

> Dayach 'e' DanIDchugh Duchopbej.
> If you try to pet him, he will certainly bite you.
maj. 'ej ghopwIj vIQanbej.

> choptaH HomDu' Human YaDDu' je 'e' parHa'.
> He likes to gnaw on bones and Human toes.
Sentence order: <HomDu', Human yaDDu' je choptaH 'e' parHa'>.

tera' Sargh ghaj SoSwI' (mutvamvaD roD *horse* ponglu'). yaDwIj roS 'e' tIv.

> cha'waQ 'oH qoSDaj.
> His birthday is two months from now.
I think <cha'waQ qaS qoSDaj> would be better. Respond and ask if you want a
(long) explanation of why.

> wIloprupchu'.
> We are all ready to celebrate it.
maj. lIQuchmoHjaj qoSDaj!