tlhIngan-Hol Archive: Wed Dec 01 12:42:07 1999

RE: KLBC: tuv'el mu'tlheghmey QIp

jatlh tuv'el:

> KLBC: tuv'el mu'tlheghmey QIp

pablIj neH vIchov. QIp pagh val 'e' vInoHQo'.

> jItlhab; ngem Ha'DIbaH vIrurmo' chovuSlaHbe'.
> You cannot limit me, because I'm as free as a forest animal.

maj. Good use of an idiom.

> bIHe'So'qu'mo' 'ej 'ev tIngDaq nughoStaHmo',
> jIH chan yIQam.
> Stand to the east of me, because you really stink,
> and the wind is coming from the [west].

nughoStaH nuq? You need a subject - probably <SuS>. You also need a <-Daq>
on the <chan>.

> mayHa'ba'!
> Obviously unfair!

maj. Note also that this is a complete sentence in Klingon, while it is not
in formal written English.

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ