tlhIngan-Hol Archive: Sun Aug 29 17:22:33 1999

pab lugh'a' / KLBC

"Telling jokes in the Big House"
[I'm still trying to get back into learning Klingon, so I need a quick
grammar check.]

bIghHa' SopwI'pa'Daq 'uQ SoptaH qama' chu'.
[In the jail mess hall a new prisoner was eating supper.]

pay' Qam wa' qama'.  jatlh "cha'maH cha'".
[Suddenly a prisoner stood up.  He said, "twenty-two."]

Hagh qama' Hoch.  Haghbe' qama' chu' neH.
[All the prisoners laughed.  Only the new prisoner didn't laugh.]

Qam latlh qama'.  jatlh "loS".
[Another prisoner stood up.  "Four," he said.]

Haghqu' qama' Hoch.  Haghbe' qama' chu' neH.
[All the prisoners laughed a lot.  Only the new prisoner didn't laugh.]

Qam qama' wejDich.  jatlh "wa'maH jav".
[A third prisoner stood up.  He said, "Sixteen."]

Haghbejqu' qama' Hoch.  Haghbe' qama' chu' neH.
[All the prisoners roared.  Only the new prisoner didn't laugh.]

maqochDaj Sum ghel qama' chu'.  jatlh "nuq jatlh chaH? qatlh Hagh?"
[The new prisoner asked his buddy who was near-by.  He said, "what are they
saying?  Why are they laughing?"]

jatlh Sumbogh maqoch, "cha'maH vagh qID DISov neH.  mI' ghaj Hoch qID.  qID
Daja' DaneHchugh vaj mI'Daj yIlo'."
[Said the buddy near him, "We only know twenty-five jokes.  Each joke has a
number. If you want to tell a joke, then use its number."

cha'maH vagh qID qawchu'DI', qID ja' neH qama' chu'.
[After memorizing the twenty-five jokes, the new prisoner wanted to tell a
joke.]

bIghHa' SopwI'pa'Daq 'uQ luSoptaHvIS, Qam qama' chu'.  jatlh "wa'maH wej".
[In the mess hall of the jail while they were eating supper, the new
prisoner stood up.  He said "Thirteen."]

tambejqu' latlh qama' Hoch.
[All the other prisoners were totally silent.]

nom ba' qama' chu'.
[Quickly the new prisoner sat down.]

maqochDaj tlhob, jatlh "qatlh Haghbe' chaH?"
[He asked his buddy, "Why didn't they laugh?"]

"bIqIDlaHba'be'qu' neH".
[You just really don't know how to tell a joke very well.]

pItlh
runa

Back to archive top level