tlhIngan-Hol Archive: Mon Aug 16 17:39:20 1999

RE: DaHjaj jIvum

jatlh quljIb:

> . . . *Guinnes* mubelqu'.

jatlh tu'loD:

> There are Hops in Colorado, florida, Georgia, Kentucky,
> North Carolina, South Carolina, Tennessee, Minnesota,
> Connecticut, Indiana, and Virginia.  Try this
> - www.hopsonline.com/

Arizona noplu'mo' jIbergh. cha'maH Hu' Arizona-Daq wa' Hops tu'lu'bej. DaH
SoQ 'e' vIHarQo'.

> I tried my best to translate our four main beers:
> Lightning Bold Gold, Hammerhead Red, Clearwater Light,
> and Alligator Ale.  I hope I got somewhat close.

Probably best to just give the names.

> Shouldn't you put "Guinnes" in front of mubelqu', moHaqmo'?
> mu- means it-me.

quljIb forgot the <-moH> and got the sentence order wrong. It should be
<mubelmoHqu' Guiness>.

> tu'loD
> tugh jabwI' jIH

batlh bIjabjaj! tlhIngan 'oj yIQeHmoHQo'!

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ