tlhIngan-Hol Archive: Sun Aug 15 15:59:03 1999

Re: DaHjaj jIvum

On Sun, 15 Aug 1999 00:02:47 EDT [email protected] wrote:

> bIQ Huvbogh 'ej tISbogh, mupwI' nach Doq, lung HIq je wIghaj.

You serve lizard liquor? No wonder the food there is illegal.

> tugh jabwI' jIH.  DaHjaj majatlhpu' wa' vu'wI'pu'wI' jIH je.  jatlh "tugh,
> maqoch.  lath jaj ja'chuqpu' Woody jIH je.  Woody jatlh - nuvpu' jabmeH qeq
> SoH Amber Jackie je.  qech QaQ 'oH. -"
>
> food 'oH Soj. TKD(addendum)-Daq 'oH.
>
> I tried my best to translate our four main beers: Lightning Bold Gold,
> Hammerhead Red, Clearwater Light, and Alligator Ale.  I hope I got somewhat
> close.

I got most of them. lung HIq definitely threw me. Maybe lung'a'?
An alligator is definitely significant among salamander-like
critters.

> Shouldn't you put "Guinnes" in front of mubelqu', moHaqmo'? mu- means it-me.

And {Hat} means "be illegal".

> tu'loD
> tugh jabwI' jIH

charghwI' 'utlh