tlhIngan-Hol Archive: Sat Apr 03 07:11:08 1999

vajpu' raSvamDaq, jIlDaj {lut machqu'}

vajpu' raSvamDaq, jIlDaj  {lut machqu'}

	lutvam veghtaHbogh yabwIj. lughoHlaw' jIlpu' mebma' jojmeychaj je.

	lulengbejta' jIlpu'Heychaj puHDaj. luwamqu' jIlvam yavmeyDajDaq.
luboSta' mebma'vo' gheD puSlaw'. luDIlnISqu' bIH wemvamvaD. jIQoylaw'
qabwIj mebma' jatlhta'.
	lutchajvo' vIQoylaw'ta' Suy vengDaq. jIghovDI' DoDmeywIj. vIja' mebma'
Qaghchajmo' 'ej vIpoQ muDIlbej. vIpoQmo' qabwIjDaq loDvetlhvo' temtaH.
nupoQ qoH qabwIjvo' quvchaj yon. nujunQo' loD tuqwIj belna'Daj noblaw'
je nuHutlhbe' loDvam jupmeyDaj.
	nuba'taH mebma' porghDaj DoH raSmajvo'. mebpu' nuQublI'chugh vajma'.
lutDaj nutaghqa' ghaH.
	muloSbe'ba' neH qoHvam poHDaq lugh je DaH  mughoHnIS quvHa'wI'chaj.
mutInlaw' DoghwI' qachDaq jupmeyHeydajvaD je.
	Do' vIlo'be' vajma' tajDaj. HuchwIj muDIl HeghDaj. jISichbe'meH tajwIj
poHvetlh nobmoH. vIjunbej rowIj tajDajvo' jop. lI'elbogh tajDaj qachvam
chong 'ej mujuSpu'meH jIlDaj tajDaj Humta' qachDaq. vIwoHqu' DeSDu'wIj
jIlwIj 'ugh je vIwoD jIlwIj jupmeyDajDaq. jIbotpu' jupDaj taj mach 'ej
nujDaj jImupbej vIDIngtaH muyaH. vIghomHa' 'IwDaj pa'Daq Dech. vaj
jIHIvchuq jIjop volchaHwIj burghDajDaq 'ej vImer jIraDta' jIteq tajDaj.
vIqipqu' mebma' jIlqoq nachDaq. vIjotlhpu' ret'aqvetlhvo'  jIlqoq
ravna'Daq. muQamqa' jIlwIj jItlhe'pu' jI'uchtaH taj tIqlu'. jInoblaHpa'
qawlu'ghachvaD meq. luboSta' Depmeychaj lulay'pu' DIlqangwI' mumejtaH
je.

	nujatlhta' mebma', nuDoHbe'lI' SIchlaw' tajDaj, 'ach neH HIvje'
tlhutlhmeH. SatlhutlhlI' je.

	jISuqbeH jIH bal chu',Do' nutaghpu' latlh lutchaj mebma' jatlh.

( jIghItlhpu' tIntIq )

Warriors at a table, His Neighbor {short story}

	The tale of a dispute between locals, has been coursing though my mind.

	It would seem that a neighboring house had strayed off their hunting
grounds. They had collected several meals at our guest's expense, and he
wanted his price for them.
	He was at in a local merchants when he over heard the tale of the hunt,
our guest recognizing the makings of the territory confronted this
folly, But in  demanded retribution for for the theft. The neighbor,
that poor fool denied his mistake and wanted only his honor satisfied,
which suited the guest quit nicely,
	As he sat back from the table, and scanned his compatriots, then
continued on with his tale.
	It would seem the fool did not want ot wait for a proper setting and
decided to settle there, the other fellow the fool was larger and among
friends, Our guest appears to have decided not to use his Knife but,
trash the fool, as a dead man cannot pay,
	As fate, would have it, not reaching back left him the time to evade
the on coming thrust, and the blade got lodged in the bench as it
passed. He then  lifted the heavier man and through him back to his
friends. They fell back to avoid their friend, then he quickly
displaced, the lead man, knocking the blade away and firmly relocating
his jaw to the far side of his face, which spun him away with the blow.
Then throwing his shoulder into the chest of the other fellow, firmly
forcing him to the wall, and in the surprise managed to take his blade
from him. Hitting the friend him with the handle, a blow to the scull
strong enough to knock him to the floor.  Then turning to face his
neighbor with the rather long knife. Where upon they collected them
selves and promising to repay and left.
	he said leaning forward as if to draw his blade, but only griped his
tankard to drink, and toast the other guests.
	Another quest began to recant a tale, as I replaced the bottle of blood
wine.

( written by Ed )

Back to archive top level