tlhIngan-Hol Archive: Tue Nov 03 20:41:54 1998

Re: yInwIj lut

ja' ghunchu'wI'
>bIratlhtaH'a'?

jISovbe'
jabbI'IDmeyvam vIlaD poH chIm vItu'chugh

>SID naQ DapIvmoH'a'? qam neH DapIvmoH'a'?

SID naQ pIvmoHbogh Qel'e' tu'lu'chugh vaj qub
potlh qamDu'
pIvbe'chugh qamDu' vaj pIv porgh naQbe'

>>DIron Dov'agh vIHengchu'
>>'ach DIron qebchu'be'
>
>vaj chuSchu'be' je. :-P

DIron vIqebtaHvIS jIchuSqu'chu' 'ach jI'eybe'bej

ja' charghwI'
>> je''egh
>
>ghaytan rav raS je je' je.

wa'Hu' rav raS je lam law'
DaHjaj rav raS je lam puS
wa'leS rav raS je Say' law'

(NB: I assume that the preceeding is not correct grammar.  I do not
condone the use of the preceeding structure.  It is however, a handy way
to express this.  What do you guys think?)

>> wot lo'laHbe' 'ach mu'mey puS jatlh 'ej law' mu'tlheghmey yajbogh
>
>cha' Hol yaj'a'?

vIra'taHvIS 'ej vIyu'taHvIS *Spanish Hol neH vIjatlh
chay' jang ghaH *English Hol jatlhlu'taHvIS
tlhIngan Hol jatlhbe' 'ej yajbe'

janSIy

Back to archive top level