tlhIngan-Hol Archive: Tue Jun 30 10:31:05 1998

Re: KLBC: ngotlhwI' ghom

In a message dated 6/29/98 5:58:52 PM Eastern Daylight Time,
[email protected] writes:

>  You're trying to say "If there will be someone there who speaks
>  Klingon, maybe we can meet."

Yeah. Isn't _anyone_ going to be there??

>  *{pa' vay' ghaHchugh}
>
>  Does this seem like a valid construction to you?

Well, no, not anymore... ;)

>  What sort of
>  sentence are you trying to make here?  I suspect you've either lost
>  track of the syntax because it was masked by the relative clause, or
>  you're looking at pronoun as to be (PTB) structures like:
>
>  pa' ghaHtaHchugh - if s/he will be there
>  pa' ghaHchugh vay'e' - if someone will be there

Yes, pretty much. I think the last paragraph of TKD's "to be" section was
something I forgot to reread when I rejoined the mailing list...hence the
missing *'e'*. :-/  Doesn't help that I'm still composing sentences
"backwards" for Klingon, English-style.  "lost" would be the operative word
here. =)

>  pa' ghaHtaHchugh tlhIngan Hol jatlhbogh vay''e' ...

Yep, that's how it should have gone...

>  > wej tlhIngan QIch vIQoypu'be'.
>
>  That implies that you have continuously heard Klingon all your days.
>  {wej} means "not yet" so the {-be'} is contradictory to your meaning.

Uggh, I was afraid of that.  Double negatives are some of the most hilarious
aspects of languages, imo.

>  qep'a' wejDIch vIghoSpa', rejmorgh vIDa.  not tlhIngan Hol jalthbejwI'
>  vIQoypu' 'ej wa'logh BGvaD jIjatlhpu'DI', ghogh HablI' wIlo'taHvIS,
>  muyajbe'.

toH.  DaH BG Duyajbe'bogh Dacho'ta'.

>  jIqeqqa'.  Qanqor vIrI'.  muyaj 'ej vIyajlaH. jIQuchqu'choH
>  'ej qep'a'Daq muyaj po'wI'pu'.  loQ Huj QIchwIj 'ach vIlISlaH.

jItaghDI' paqmey nojwI'Daq [library] ghogh tamey [cassette tapes] vIngIp 'ej
bIH vIQoyqu' 'ej mu'mey vIjatlh.  tlhIngan Hol vIghojchu'be' 'ach jIpaSmo' rup
tIn vIDIl. =)

>  mu'rI' neHchugh taghwI' vIjatlhqangbej.  HI*e-mail* 'ej poH wIwuq.

*eeek*!!  ghotna'vaD jIjatlhrupbe'!!!  wa'DIch jIqeqnISbej.  'ebmo'
chonobpu'bogh qatlho'. (Can I put suffixes on the head noun like that?) chaq
tugh jIlajlaH.

>  Speaking of qep'a', when will we see you there? :)

qep'a' botIvqu'law'.  qep'a' vaghDIchDaq jISaH vIneH 'ach ghaytan jIjaHlaHbe'.

Heehee...I'm very, very grounded at the moment, so I doubt a road trip to
Bensalem, PA is anywhere on the horizon. <wince>  I think the registration
deadline has passed, anyway?  Hopefully next year.

--notjISaH

Back to archive top level