tlhIngan-Hol Archive: Sun Jun 28 09:52:23 1998

Re: KLBC: jIchegh

Am/Um 22:10 27.06.98 -0700 schrieben Sie:

>> > nuqneH.
>>
>>  Preliminaries are discouraged.  I blame some of the nuqneH problem on
>>  the flysheet of TKD where the word is introduced as being a
flysheet? salutation? where?
puvbogh nav? van? nuqDaq?

>>  salutation, and the rest on the non-Klingon speaking Klingon RPG
who or what is RPG?
nuq 'oH *RPG*'e'?

>jIHvaD mu'tay' Qatlh law' pab Qatlh puS.  not jIghItlhmeH mu'ghom
>vIlo'nIStaH!!
>(For me, vocabulary is more difficult than grammar.  In order to write, I
>always need to keep using a dictionary!!)
not Dalo'nIS'a'?? reH Dalo'nISlaw' ;-)

>pongmey jatlhlu'bogh vIlIj 'ach pongmey ghItlhlu'bogh vIqawlaHlaw'.  rut
>Do'be'bej qawlaHbe'ghach.
vaj pongwIj yIlaD 'ej yIqawqu': muHwI' :-)
muHwI' jIHbe' 'ach muHwI' 'oH pongwIj'e'.

>ghotpu' law' qawmoHlaw' pongwIj.
>(Apparently my name reminds many people.)
ghotpu' law' qaw'a' ponglIj??

>I don't know how to add the concept of reminding them "about me" or "of
me" to
>that sentence.  Could it make sense anyway, since it was in reply to what you
>said...?
If you say "my name", isn't it clear that it's you? Well I'll leave that to
Qov, I probably misunderstand the question;-)
mu' <pongwIj> Dalo'chugh Daghovlu'law', qar'a'? chaq qayajbe', vaj Qov
wIloSnIS.

>Thanks for the explanations of those other grammar questions.
Qov, 'oy'naQlIj yIlo'qa'Qo'! Hoch vIjangpu'be' ;-)

Qapla'

Quvar muHwI'
IKV Fek'lhr
Khemorex Klinzhai