tlhIngan-Hol Archive: Fri Jul 31 16:13:34 1998

Re: KLBC - Hegh QIb ngechDaq jIyIttaHvIS...

KLBC -

ghe'tor vIghoSlI' 'ach jIcheghba'.  veqlargh vI'tu'DI' ghaHvaD baS 'In,
mongDech je vItuQmoH.  vaj ghoSDI' QoylaHchu'mo' qonwI'pu' HIvqa'laHbe'.
"I am going to Gre'thor but I will obviously return.  When I find Fek'lhr,
I will make him wear a collar and a bell.  So, he cannot attack composers
because they will be able to hear him clearly as soon as he approaches."

I can see qhat Qov was saying about /mIgh vay' vIghomvIpbe'/.  While I was
wrestling with how to put the idea into Klingon, I forgot that /mIgh/ was
supposed to be a verb acting as an adjective, so it should follow the noun.

HIvqa' veqlargh!  'ach tugh qonwI'pu' nuQlaHbe'.

mujang Qov:

> nIghIj'a' moQDu'?

ghobe'!  vIghIjbej moQDu'.  rut vIghIjlaH moQDu' ghajwI': vaj jIHaw'rup.
muvuv SuS vIneHbe'.

- tuv'el, pach puqloD

Back to archive top level