tlhIngan-Hol Archive: Wed Jul 15 11:33:24 1998

Re: KLBC: vIghro' HoHpu'bogh

---Christiane Scharf  wrote:

> DaHjaj mevDI' DuSaQ vavnI'wI' ravDujDaq juH > vIghoS.

ravDuj?  You're giving me the image of a vehicle constructed out of
linoleum. :)  Look up /ghor/ and /yav/. Are you talking about a
dirtbike or a car?

> ravDuj SeH
> vavnI'wI'. tlhoS juHDaq mapawDI' He retlhDaq > Ha'DIbaH HoHpu'bogh
wIlegh.
> vIghro' 'oH. jIbItchoH. SajwIj rur vIghro'vetlh. >wIchollI'.

By this you mean "we continued to get nearer" "or 'we kept closing'"
rather than "we went up to it" right?  The /-lI'/ suffix is about the
process of closing.

> Do' SajwIj
> 'oHbe'. 'ach vIghro'vetlh vISov. Qupqu'. taghDI'
> DISvam bogh. DaH beQqu'
> nachDaj. DaH HeghnISpu'.

If you're saying here that "It must have died" or "it had to be dead,"
meaning that because of the flattened brainpan there was no chance of
it being alive, then I think you attributing the wrong meaning to
/-nIS/.  /-nIS/ implies obligation, need.  /HeghnISpu'/ is a statement
about fated events, like "It had to die" or "it needed to die."  Try
/Heghbejpu'/ if you're making a statement about your certainty that it
was dead.

> vIghro' tlhap vavnI'wI'
> 'ej mol.
> mayHa'ba' qo'vam.

Do'Ha'.  Duj HeDaq reHbe'nIS Sajmey.   SajlIj yIQorgh.
==
Qov - Beginners' Grammarian