tlhIngan-Hol Archive: Fri Oct 31 08:53:39 1997

Re: RE: Qe'HommI'QeD

On Wed, 29 Oct 1997 20:17:44 -0800 (PST) David Trimboli
<[email protected]> wrote:

> > jISaHbe! ngoD vISaHlaHbogh yI'ang!
>
> wejlogh bIjatlhta' jISaHbe'.  bISaHbe'chugh qatlh bIlaDlI'?  vay' DaSaHbogh
> yIta'.

bIqonta'DI' vIlaD. motlh bIjatlhDI' jIQoy qoj vIlaD 'ej vItIv.
Huj ghIthvam 'ach Damughmo' vIlaDtaH.

> > > 'ach QIt qech yajchoHlu'.  chImpu'.  maw'pu'.  HeDaq yIttaHchugh vay',
> > > jatlhlaHpu' <va, quSDaq yIba'.>  DaH mu'mey le' lu'oghlu': <DaqDaq
> > > pe'vIlmey
> > > Daghach>, 'ej leSlaH Hoch 'ej ruchlaH.
> >
> > You forgot that rule again about verbs of speech not being able
> > to have aspect markers...
>
> There is no such rule.

It's the same rule as the one about Sentence As Object. This
seems to be the only thing quotations and SAS constructions have
in common. It frustrated the hell out of me when I made this
discovery and I tried to argue my way out of it, but Okrand is
quite plain about it, if I remember correctly. Pardon me, but my
butt hurts too much to find my TKD. Look in the section on SAS.
It's there. Trust me. I wish it wasn't.

> > 'ej ramqu' qechmeyvam. maQuchtaH. "We
> > are not amused."
>
> bIjatlhHa' maQuchbe'taH.
>
> Douglas Adams paq 'ay' vImughta' 'e' Daparchugh qatlh DalaD?  bIbepmeH
> DalaD'a'?  Qu' vItIvmo' paq 'ay' vImugh.  DunuQchugh yIlaDQo'!

mu'meywIj Daparchugh qatlh DalaD? bIbepmeH DalaD'a'?
motlh ghItlhmeylIj vItIvmo' QInlIj vIlaD. DunuQchugh yIlaDQo'!

> > chaq not vIjangpu' vIneH.
>
> ghaytan.

jup SoH. potlh. He'So' ghItlhvetlh. ram. motlh bIjatlhchu' 'ej
vItIv.

> SuStel
> Stardate 97829.3

charghwI'