tlhIngan-Hol Archive: Fri Oct 24 14:03:59 1997

Re: KLBC naDev jIchu'

ghItlh Qov
> qech vIchup:
> pay' venglIjDaq paw tlhInganpu'na'. qaS nuq?  ghu' yIDel.  chay' vang qum?
> chay' bIvang?  chay' vang tlhInganpu'?  mu'tlhegh puS DaqonmeH laHlIj'e'
> yIlo' 'ej pab yIqeq.
>
> jaS jangmo' Hoch, janglaH vay'.

Actually, I've already written such a story for the Postal Course.
I'l include it; and tomorrow (I'm tired right now - DaH jIDoy') I'll write
something new for practise.

> yay'moHchu' tayqeq pIm
>
> tlhInganvaD <choQaHlaH'a'?> ghel tera'ngan.
> <HIja'.> jatlh tlhIngan 'ej yItqa'.
> <DaH choQaHlaH'a'?> ghelqa' tera'ngan.
> <HIja'.> jatlhqa' tlhIngan 'ej yItqa'.
> <choQaHnISqu'!> jatlh tera'ngan.
> <DuHbej.> jang tlhIngan 'ej yItqa'.
> <DaH HIQaH!> ra' tera'ngan.
> yIt tlhIngan 'e' mev. <nuq vIta' DaneH?> ghel.
> <loDvetlhvaD bIjatlhnIS. muHoH 'e' boQ!> ja' tera'ngan.
> <qatlh?> ghel tlhIngan.
> <bong vItIchlaw'pu'.> jang tera'ngan.
> batlh Hay'chuq tera'ngan loD'e' tIchpu'bogh tera'ngan je 'e'
> tultaHvIS tlhIngan <wejpuH. vaj qablIj yI'ang.> ja'.
> <nuqjatlh?> ghel tera'ngan.
> <yISuv, tera'ngan petaQ!> jach tlhIngan.
> <'ach qay'bej 'oH!> vIng tera'ngan.
> <qatlh jay'?> ghel tlhIngan QeH.
> <vIHeghvIpqu'.> jatlh Human.
> Haghqu' tlhIngan 'ej yItqa'.
>

> English translation:
>
> Culture shock
>
> A Terran asks a Klingon: 'Can you help me?'
> 'Yes', says the Klingon and he walks on.
> 'Can you help me *now*?' asks the Terran again.
> 'Yes', says the Klingon again and he walks on.
> 'You really need to help me!' says the Terran.
> 'That certainly is possible.' the Klingon replies and walks on.
> 'Help me *now*!' commands the Terran. The Klingon stops walking and
> asks: 'What do you want me to do?' 'You must talk to that man. He
> threatened to kill me!' the Terran tells. 'Why?' asks the Klingon.
> 'Apparently I accidentally insulted him.' the Terran replies. Hoping
> the Terran and the man whom the Terran insulted will duel oneanother
> with honor the Klingon says: 'Big deal. Show him your face!' 'What?'
> the Terran asks. 'Fight him, you Terran bastard!' the Klingon
> shouts. 'But that's gonna be a problem!' the Terran whines. 'Why,
> darn it?' the angry Klingon asks. 'I really am afraid to die.' the
> Human says. The Klingon laughs loudly and walks on.

BTW, David Barron already checked it; he says to have found no
mistakes.

/Doneq
______
reH Hegh yoHwI'pu''e'