tlhIngan-Hol Archive: Sat Oct 18 21:28:09 1997

Re: plans

In a message dated 97-10-17 14:46:10 EDT, ghunchu'wI' writes:

<< ja' muHwI':
 >chay' thlIngan Duj chenlu' 'e' vIlegh vIneH.
 >tlhIngan Duj vIchenmoH vIneH.

 toH.  tlhIngan Duj qoD cha'bogh nab Danej'a'?
 tlhIngan Duj Som neH Dalegh DaneH'a'?

 DujHomqoq mach DalaghHa' 'e' DanIDqanglaw'.
 Duj naQ DachenmoH 'e' DaHech'a'? :-)

 -- ghunchu'wI' >>

-----------------------------

Is your answer of the question of muHwI' without challenging his grammatical
construction a sanction of this construction?  muHwI' wrote:

chay' tlhIngan Duj chenlu' 'e' vIbej vIneH

HoD Qanqor and I have used this construction, but some, including SuStel and
~mark, have claimed it is not correct.  They have stated that {chay'} and
other Klingon question words are not relative clause markers.  I still think
that we only need to look at the above as two separate sentences, the first
being a question.

peHruS

Back to archive top level