tlhIngan-Hol Archive: Thu Nov 27 05:11:54 1997

Re: squadron officers

In a message dated 97-11-24 14:57:56 EST, Qov writes:

<< Your problem has nothing to do with numbers, but to do with using the
 word {nawlogh} to mean three different things.  In sentence one you
 want it to be a unit of measurement like dozen or pair.  In sentence
 two you want it to be a type of officer like {cha' tlhIngan yaSpu'}.
 In sentence three you want it to be a unit of identity like a ship or
 an empire.

 I'm sure I could come up with a sentence as ambiguous in English as
 this one is in Klingon.  The ambiguity would say nothing about the
 adequacy of either language, but would merely indicate that to
 express the idea clearly you need additional information.

 > Sentence two places the number before a noun-noun construction
 > resulting in a compound noun. I brought up the question after
 > Voragh pointed out three canon examples showing me that the number
 > goes in front of the noun-noun construction.
 >
 > Sentence three gives Noun 1 possessing Noun 2.

 A noun-noun construction *does* show possession.

 peHruS, this is going to sound hostile, but it isn't intended as
 such:

 You write here almost exclusively in English, usually picking
 nits and trying to find loopholes.  Your occasional writing in
 Klingon here has been either wildly ambitious experiments in
 peHruSian grammar, or meticulous, repetitive, simple OVS
 sentences. >>

---------------------------------------ghItlh
peHruS-------------------------------------------
---------------(1)------------------
*China* Hol vIjatlhmo' jIQubtaHvIS pIj *China*Hol pab mIw vIlIjlaHbe'
*China*HolvaD lI'qu' mI'mey *classifiers* je
juv *classifiers*
'ach chaq juvwI'mey Hutlh tlhIngan Hol
toH,  chaq Hutlhbe'; {tlho'ren} {'uj} {qellI'qam} je tu'lu'

jang peHruS:  mu'tlhegh {Qe' 'el nawlogh cha' yaSpu'} vItIv
'ach chaq tlhIngan Hol pab mIw pabbe' mu'tlheghvam, qar'a'
mu'tlhegh {Qe' 'el cha' nawlogh yaSpu'} wIlo'nIS 'e' QIj voragh
rarlaw' cha' mu'mey {nawlogh yaSpu'}

-----------(2)--------
mu'tlheghmey napqu' vIqonta'bogh meq DaH vIQIj
qaStaHvIS poHvetlh tlhIngan Hol lughojchoH ghojwI'pu' law' 'e' vItu'
chaH vIQaH vIneH 'ej lut nap vImuchta'

toH.  qechmey'e' DImughlaHbe'bogh mIw'e' wIlo'nISbogh vISov vIneHbej
*loopholes* vInejbe'
pab mIw wIyajchu' vIneH
chay' tlhIngan Hol pab luyaj Sungpu'; 'e' vIyajchu' je jIH

Qapla'     peHruS

Back to archive top level