tlhIngan-Hol Archive: Sun Mar 30 15:55:05 1997

RE: KLBC: Practicing...

jatlh mIqIraH:

> jatlh SuStel:
>
> > bIQaghbej, 'ach bIghojmeH bIQaghnIS.
>
> "Omelet" DachenmoHlaHbe' "a couple of eggs" Daghorbe'chugh 'e' lujatlh.

For a couple, or a few, you can use {puS}.

Also, when you use verbs of saying, like {jatlh}, you don't use {'e'}.  My
reading of this has always been that the quotation is just a second sentence
crammed against the first one, and is not the object of that sentence.

Who are "they"?  In English, it is sometimes used to indicate a general
subject, but in Klingon, you've got something which does that: the suffix
{-lu'}.

Finally, there's a Klingon proverb which says almost this same thing (TKW
185):

pIpyuS pach DaSop DaneHchugh pIpyuS puS DaghornIS.
If you want to eat pipius claw, you'll have to break a few pipiuses.

But yours is:

"Omlet" DachenmoHlaHbe' "egg"-mey puS Daghorbe'chugh jatlhlu'.

Better yet:

"Omlet" DavutlaHbe' "egg"-mey puS Daghorbe'chugh jatlhlu'.

You could also put {jatlhlu'} first:

jatlhlu' "omlet" DavutlaHbe' "egg"-mey puS Daghorbe'chugh.

> > Qatlhbe' tlhIngan Hol.
> > pIm neH.
> > loQ mu'mey pab je lughojlu'DI', ngeDqu'.
> > DIvI' Hol Qatlh law' tlhIngan Hol Qatlh puS.
>
> chaq bIlugh 'ach mumoghmoH.
> vaj tlhIngan Hol vIghoj 'e' vInID!

maj.  'oy'be'lu'chugh Qapbe'lu'.

--