tlhIngan-Hol Archive: Wed Jun 18 06:45:05 1997

KLBC: lut tlhaQ 'e' vItul

taghwI' jIH.  jey'el 'oH pongwIj 'e'.
I'm a beginner.  jey'el is my (Klingon) name.

chaq lugh, chaq muj, 'ach lut naQ vI'oghta'.  naDev 'oH.
Maybe it's right, maybe it's wrong, but I've devised a complete story.   Here
it is.

DaH, tlhIH 'Itlhbogh, Ha'! yIlagh!
Now, you who are advanced, come on and take it apart!
-----------

lut tlhaQ 'e' vItul
A funny story (I hope)

veng tInDaq, qach jen HurDaq, QamtaH cha' tlhIngan SuvwI'pu' 'ej Dochmey Sar
ja'chuqtaH.
In a large city, outside a high building, two Klingon warriors are standing
and discussing various things.

pIj Hagh 'ej chuSqu'.
Often they laugh and are very noisy.

yIttaHvIS Sum tera'ngan 'ej SuvwI'pu' legh 'ej Qoy.
A Terran is walking nearby and sees and hears the warriors.

pujwI' jIvvaD qejlaw' 'ej naSlaw'.
To the ignorant weakling they seem mean and vicious.

chaH juSnIs ghaH 'ach cholvIp.
He needs to pass, but he's afraid to come close to them.

vaj chaHvo' Hop'eghmoHmeH nech.
So, in order to distance himself from them, he moves to the side.

tlhInganpu' bej 'ej qamDu'Daj bejbe'.
He's watching the Klingons and not watching his feet.

vaj bong nagh pupDI', lupwI' HeDaq pum tera'ngan Soy'.
So when he accidentally kicks a rock, the clumsy Terran falls into the path
of a jitney.

ghaH DungDaq jaH lupwI'.  SIbI' Hegh.
The jitney goes over him.  He dies immediately.

wanI'vam luleghpu'DI', wa' thlInganDaq tlhe' latlh 'ej ja':
Having seen this event, one Klingon turns to the other and tells him:

Hegh qoHpu' neH HaghtaHvIS SuvwI'pu'!
Only fools die when warriors laugh!

----
nIteb lutvam vI'ogh.  SovwIjDaq, latlh nuv qechmey vInIHta'be'.
I devised this story alone.  Within my knowledge, I didn't steal another
person's ideas.

'ach, not latlh nuv yab 'elpu'chugh lut tlhegh Qav qech, vaj jIyay'.
Nevertheless, I'd be shocked if the idea of the story's last line had never
entered another person's mind.

chaq jaS ghotpu' wanI'mey je cherpu'DI', lut pIm rInmoHmeH tlhegh rap lo'pu'
vay'.
Perhaps, having set up characters and events differently, someone has used
the same line to finish a different story.

teHchugh, nuqDaq 'oH?  vIlaD vIneH.
If  true, where is it?  I'd like to read it.

jey'el -- [email protected] (Jerry L. Walker)

Back to archive top level