tlhIngan-Hol Archive: Wed Jun 04 16:14:29 1997

mu'mey vIneHbogh

motlh mu'taymo' jIbepbe' jIH.  motlh yap mu'tay' 'ej qo'maj
wIDelmeH mu'mey DIHutlhchugh, vaj qay'be'.  *car* ghajbe' tlhIngan.
*avocado* ghajbe' tlhIngan.  *kiss*be' tlhIngan.  tlhInganvaD
ramqu' *mauve*.

'ach wej mu'mey potlh vIneH.  *egg* *milk* *bread*.

Ha'DIbaH ghaHbej tlhIngan'e'.  taghmeH tlhIngan SaHnIS *egg*.
Qo'noSDaq Qa' lung je lutu'lu'law'.  potlhqu' *egg*.  mung 'oS.  yIn
'oS. yIn 'oH.  chaq "Ha'DIbaH mung moQ" vIlo'.  chaq Qap "puq lIngmeH
Doch'e' ghaqbogh be' vIqel."  chaq "boghmeH Qa', ngaSwI'vam ghornIS"
vIja'. 'ach Soy'.  qech nap 'oH *egg*'e'.  qech potlh.  qech wa'DIch.
 *egg* (precede)[ --word stuck in brain, won' t come out--mun?
nur?]chugh *chicken*, chaq qech cha'DIch 'oH. :)

*milk* lughaj'a' tlhIngan? HISlaH.  *milk* lInglaHba' tlhInganbe'.
qatlh poS tlhIngan be' yoDSut?  puqDaj je'meH poSba'. loQ yIvbeH
tlhe'DI' be' roDaj qatHa' 'ej tlhutlhlaH ghu.  chaq Ha'DIbaH "ghu
taS" tlhutlhbe' tlhIngan 'ach SuvwI' ghu taS tlhutlhba' tlhIngan ghu,
'ej mu' baj.

tIr ghajba' tlhIngan.  tIr Sung [or "Sung tIr" if Sung isn't a
verb] Segh vISovbe' 'ach loSpev Sopqang tlhIngan.  wa' tIr ngoD
yIqel: let tIr.  tIr luSopmeH yIvqu'nIS.  [yIv = chew?] tIr beQmoH
nuv Hach.  tIr lamHey lIng.  loQ ngat rur. [if this is
unintelligible, I want a word for flour, too, while I'm demanding
words.] tIrSoj vutmeH tIr lamHey lo'laH tlhIngan.  may' ghoStaHvIS
tlhIngan tIrSojvam SoplaH ghaH.

SKI: Qov wants words for "egg" "milk" and "bread" but keeps
forgetting vocabulary we already have, in the process of explaining
why.  Oh and beginners: don't try this at home: demanding new words
when you can't get the old ones right is a sure way to get a lecture
from the grammarians about whose language this is anyway.

(jIp SIQrupchoH Qov.)

 - Qov jaq.

Back to archive top level