tlhIngan-Hol Archive: Sun Jun 01 23:20:52 1997

Re: jajlo'

At 04:57 PM 6/1/97 -0700, charghwI' wrote:
>On Sun, 1 Jun 1997 00:08:37 -0700 (PDT)  Robyn Stewart
><[email protected]> wrote:
>> lab ghunchu'wI':
>> QaghmeywIj Daja'mo' jIHvaD lI'qu'.

>qatlh QaghmeylIj ja'pu' ghunchu'wI'? SoHvaD QaghmeylIj 'angnIS,
>'ach QaghmeylIj ja'chugh ghunchu'wI', yajlaHbe'ba' QaghmeylIj.

mu'tlheghwIj vImugh: They [the stories] are very useful to me because you
reported my errors. qatlh bIbep, charghwI'?  mu'vam vIlo' net tuch?  vay'
vIlIj'a'. yIQIj.

>> >mu'tlhegh wa'DIch vIyajbe'.  DIp 'oH <HeDon>'e'.  nuqDaq 'oH wot'e'?
>
>'ach mumISmoH. jIyajlaHbe'taH.
>
>> vIqawHa'pu'.  "Don jaj yuQ je." vIghItlh vInIS.  pIm wot 'e' vIlIj.
>DaghItlh DanIS? chaq DaghItlh DaneH 'ej nISta' vay'.

ghaytan quqtaHvIS "vIghItlhnIS" "vIghIlth vIneH" je vIqel.  wa' yIwIv.

>jImIStaH. chay' DonlaH jaj yuQ je? poH 'oH jaj'e'. Doch 'oH
>yuQ'e'. jaj ngaS vIHtaHbogh yoS, 'ach reH yuQDaq ratlhnIS
>yoSvetlh.

baQa'.  lujchu' lutHom.  The entire point, theme and purpose of the story
was the parallel between the dawn of the world and the actual dawn.  The
first simple plants are starting to transform the atmosphere and the first
rays of the sun are lighting up the part of the world under consideration.
The day and the world are on a parallel course. But as both ghunchu'wI' and
charghwI' have been left in complete confusion, I concede that it didn't
work.  va.  vItunglu'.  You know every ghuy'cha' time anyone on this lists
attempts to use a metaphor they get shot down in flames.  Is it something
about the language or the list? vulqangan maH'a'?  qechwIj vIQIjbe'chu'.
vaaaaaaa.  lutHom nap vIqon:

toH! toH! toH!  pebej! pebej! pebej! pelegh! pelegh! pelegh!  qet targh 'e'
yIlegh.

Qu'vatlh.  jImogh.

SKI: Qov sulks as another beautiful idea crumbles in the harsh light of
reality. (But don't dare say that in tlhIngan Hol.  It would be a METAPHOR.)

P.S. Qaplaw'mo' <nagh moj lung'a' Hom> DaH jImoghbe'.  DaHjaj nom choH Qov.  :)

Back to archive top level