tlhIngan-Hol Archive: Sun Jul 27 16:57:39 1997

Re: KLBC: jIlIH'eghqa'

[email protected] on behalf of Matthew M Whiteacre wrote:

> loS ben pIj *Mailing List*Daq jIlabqu'pu', 'ach DaH jIlabbe'.  tugh
> jIlabqa' 'e' vItul.

That seems a bit of a contradiction given that you had to transmit in order to
tell us that you haven't transmitted!  :)

> "Matt Whiteacre" ghaH pongna''e','ach *Do'val* ghaH pongqoq'e'.

Since the subject is the name, you need {'oH}, not {ghaH}.  And why is Do'val
only a {pongqoq}?  SuStel is quite definitely my name, or one of them, even if
it is a self-chosen one.  You might use {tera' pong} and {tlhIngan pong}.

>  chaq
> Saqaw yoq puS.

This might work as direct address.  "I might remember you, you few humanoids."
 Is that what you intended?

>  *Texas A&M*Daq jonwI'pu' vIghojmoHtaH.  be'nal wej puqbe'
> je vIghaj.  wa'maH wa' DIS, chorgh DIS, jav DIS je qan puqbe'wI'.

To describe someone's age, you talk about how many "years ago" the person was
born.

wa'maH wa' ben, chorgh ben, jav ben je bogh puqbe'wI'.

> tlhIngan Hol vIDubqa'taHvIS

Does this mean you're making changes to Klingon?

Perhaps {tlhIngan Hol laHwIj} or {tlhIngan Hol jatlhlaHghach}.

> *Italian* Hol vIghojbejlI'

batlh jumuvqa'.

--
SuStel