tlhIngan-Hol Archive: Fri Jul 11 15:18:20 1997

Re: We are klingons

lab charghwI'
& As another example, if I say, {HIq DIneH!} to a bartender, he'd
& better bring more than one beer. The {DI-} informs him that the
& object is plural, even though there is no plural suffix on the
& noun. See?

Hmm. This is the first time I remember HIq being used as countable.
wa' HIq? HIqmey? You sure you can do that?

'ej qatlh pay' <tlhIngan maH>vaD lughHa'chuqmoHtaH taghwI'pu'ma'
jay'? majang jIH, SoH, marqem je 'ach qechmey muj maqtaH chaH.
tlhIngan Hol mu'ghom 'ay' lI' marqem.  chovnatlhvam wIHonbe'.
wISovbej. vuDmey qel neH wa'. ngoDmey qelqangbe''a'? DoghwI' chaH.

SKI: <tlhIngan maH>  : TKD 3.3.2 : TKW

 - Qov bergh

Back to archive top level