tlhIngan-Hol Archive: Sat Feb 08 21:05:01 1997

Re: taghpu' may'

batlh qon SuStel:
>taghpu' may'
>
>taghpu' may' 'ej muHIvtaH jaghmey.
>bIH vIjeytaH;
>no' nuHvo' pumtaH pubtaHbogh 'Iwchaj.
>ghoSlI' jaj jar Qav,

An interesting metaphor. I had to read your English to fully understand.

>bIQtajmey taD SISbogh rammey bIr Hurgh je,

With the <-bogh> there, this is a nounal phrase, right?
I'm not sure if that matches the English or not or if it's
important. And, why the <je> at the end?

I especially like <bIQtaj taD>! majQa'. The juxtaposition of the boiling
blood and the sleet is envigorating. choS lomvo' pepbogh SeS vIleghlaH.

>'ej vIDachlu'taH.

<Dech> DaghItlhHa'.

>loDnI'wI' lommey,
>jIyInlaHmeH Heghta'bogh chaH,
>vIQanmeH, jISuvtaHvIS,
>Hegh quv vItu' 'e' vISov;
>chaHvaD yInwIj vInob rIntaH.

HeghDI' SuvwI' nargh SuvwI' qa', qar'a'? qatlh veQ DaQan?
SoHvaD yInchaj nob. chaHvaD yInlIj Danob. batlh Hegh Hoch. pItlh!

>taghpu' may' 'ej chollI' ghIjqu'bogh qa'mey.

<qa'> or <Qa'> ?

>QIt reghtaHbogh HughwIjDaq
>SIch pachDu'chaj boch.

majQa'! Dun bom. 'Iw vIlarghlaH.