tlhIngan-Hol Archive: Wed Dec 17 10:54:09 1997

BG ru' (Was: Re: KLBC Challenge: similar suffixes)

lab charghwI':
> According to Qov:
> ..
> > BTW: I'll be away December 20-30th. I'd appreciate it if any
> > BG(s) who will be in range of their computers over the holiday
> > could keep up with the mail.
>
> lI'be'choHmo' yInwIj, jISaplaH.

lI'bej yInlIj.  yIvup'eghQo'.  nIpupbejpu' wanI'mey 'ach wej narghpu'
qa'lIj, qar'a'?  qep'a' loSDIchDaq SengHommeywIj ram vImaqtaHvIS
bI'Ijchu'taH 'ej qatlho'.  jIHvaD jajvetlh bIlI' 'ej bIlI'taH.
wa'logh latlhvaD bImonDI', wa'logh vay' DaboQDI' lI'bej yInlIj.
napHa'ba' yInlIj je.

> qaStaHvIS jajmey le' nIteb juHwIjDaq jIratlh. Qu'
> nIv vIghajbe'.

bIQorgh'eghnIS.  potlh Qu'vetlh.  charghwI'wI' yIQorghchu'.

> chaq Sapta' latlh.

wej Sapta'. bItlhIbHa'bejmo' 'ej bISapta'mo' SapnISbe'.  jIDachtaHvIS
taghwI'oypu' tIghIjQo'.  :)

> Qu'vam neHchugh latlh, qay'be'. Qu'vam vIpoQbe'. jIram.

bIrambe'bej 'e' wISov.

> charghwI'

Beginners: My friend, and Beginners' Grammarian alumnus charghwI'
will be performing the duties of Beginners' Grammarian from December
20th to 30th.  I hope the change in perspective will be useful to
your learning, and I know the continuity of being able to work on
your Klingon during the Christmas break will help.

- Qov

Back to archive top level