tlhIngan-Hol Archive: Thu Dec 11 18:55:06 1997

Re: Qoch

At 05:49 97-12-11 -0800, you wrote:
}ghItlh Qov SuStel je:
}
}>>jIQochbe' jIH.
}>
}>cha'logh maQochbe'pu' jIH Qov je! mev qo' 'e' yIghuH!
}
}lugh nuq? maQochbe' pagh jIQochbe'? 'ach lugh'a' Hoch mu'tlheghvam?
}
}What is correct? "We agree" or "I agree"? Or is each sentence correct?

cha' vIlaj jIH

}BTW -  Vocabulary progress report - I have finally gotten to the point where
}half the postings here (the Klingon ones, of course) are using words I know
}well enough to read without the dictionary reference. What a breakthrough! I
}am very happy about it. There's much work to do still...

mu'ghom Dalo'be'taHvIS Hoch tIlaD.  mu'mey Dayajbe'bogh DaqawtaHvIS, De'wI'
yItlheD.  latlh pa'Daq mu'mey tISam.

}For anyone curious about how it has worked for me -
}
}1 - I spent years learning grammar. I can decipher and construct most
}grammatical situations without a thought (at least in writing - speaking is
}another matter).

pab bolo'nISchu'.  pab boSovbe'chugh pagh boyaj.

}2 - I typed the whole vocabulary into a Word document to form a dictionary.
}Thus I have actually seen every word in the vocabulary at least once.

'utbej.

}3 - I made about 50 flash cards - I used the 48 words Qov provided earlier,
}plus 2 very important ones, <qa'vIn> and <nIm>. (If I were to go to the
}qep'a', those would be the two most spoken words out of my mouth. I'd say
}"sugar" though since <HaQchor jIparHa'qu'>!) To my surprise, I got through
}most of them the first time! (Oh, can someone recommend "cream"? NOT
}"half-and-half", please...)

nIm jeD, nIm naQqu'.

}4 - I downloaded ter'eS's program. te'reS, majQa'! qaStaHvIS DIS law',
}jIHvaD lI'taH 'oH.

lI'bej.  vIchup jIH.

}The result? This whole message was typed out of my head, except for
}<HaQchor>, and I read the above sentences as well except for <qo'> and
}<ghuH>. I will now make flash cards for these three words.

jImon.  HaQchor vISopbe'nIS jIH.  qep'a' wejDIchDaq 'awje' vInuD.  HaQchor
ngaS'a' jIghel.  jIHvaD potlh jIjatlh.  mISlaw' latlhpu'.  <HaQchor!>
jIjach.  jIjatlhHa''a'?  qatlh muyajbe'taH chaH jay'?  yajchoHDI' Hagh.  mu'
<HaQchor> vISovmo' tlhaQ ghu' 'e' luHar.

}Dun tlhIngan Hol!

Dunbej.

Qov     [email protected]
Beginners' Grammarian