tlhIngan-Hol Archive: Wed Aug 20 12:36:15 1997

Re: HoghwIj

In a message dated Tue, 19 Aug 1997 13:26:30 -0400 (EDT), charghwI' wrote:

>  >
>  > loQ Dalmo' povvam, HoghHom vISIQbogh vIDel vIneH.
>
>  wejpuH.

I've always wondered about this word - when Okrand writes "charming, used
only ironically," does he also mean that this can be used sarcastically? -
that's the impression I've gotten from its use.  i.e., wejpuH would be used
when you mean exactly the opposite of "charming", such as "bol ghaH 'ej ghu
Da - wejpuH"

>  >    wejHu' <Event Horizon> wIbejta' jIH maqochpu'wI' je.  tlhIngan mu'qaD

> rur
>  > lutvetlh: ghe''orDaq luSpet 'oH DaqlIj'e'.  bej latlhpu' 'e' Hechbogh
>  > chaH'vaD vIpeghHa'be' 'e' vItul.
>
>  lut DaDelbe'law'. bIpeghHa'be'ta'.

lut vIDelbe' 'e' vIHech. wej lut lubejchugh ghotpu', lumerlu'meH lut vIDel
vIneHbe'.

>  >    vaghleS DuSaQ'a'Daq jIghojchoHta'.  pa' De'wI' QeD vIHaD.
>  >    wa'Hu' 'uQ vIchoptaHvIS, 'oy'choH woSwIj.  chIch qabwIj nIHDop
> vIrIQmoHpu'
>
>  Do you really intend all these {-ta'}mey and {-pu'}mey to be
>  perfective? You keep giving us time stamps for when something
>  has been something. Why not give us the time stamp for when the
>  action actually happens? Or is that what you are doing and you
>  add perfective when you would be using past tense in English?

reH loQ mojaqmeyvetlhmo' jImIStaH.

>  'ej qatlh chIch bI'oy''eghmoH?

<bong> vIqonta' vIneH.  <chIch> <bong> je vIDuD.

>  > chaq to'waQDu' SomrawDu' joq vIrIQmoH.  DaH qabwIj
>  > nIHDopDaq QaplaHchu'be' Huy'wIj qoghwIj tlhonwIj qevpobwIj wuSDu'wIj je
>  > SomrawDu'.
>
>  yIyep! bIqan'a'? *stroke* Daghajchugh vaj yIloSQo'!
>
>  > ru' ghu'vam qab 'e' vItul.  tugh qabwIj pojmeH Qel vISuch.
>
>  tugh? DaH! nom yIghoS!

wa'maH chorgh ben jIboghpu'.  *stroke* vISIQpu'be'.  Qel vISuchta'DI',
ghewmo' rop vIghaj 'e' Har Qel.  Hergh vIghupnIS neH, 'ej DaHjaj 'IwwIj
pojnISlu'.  'ach taDtaH qabwIj.

>  charghwI'

Back to archive top level