tlhIngan-Hol Archive: Thu Jul 31 23:00:50 1997

Re: qab Qermaq

[email protected] on behalf of Neal Schermerhorn wrote:
> SuStel, HIHoHQo'! *KLBC* vIleghHa'qa'mo'

You "mis-saw" it?  How about {vIleghbe'qa'mo'}.

> yaDDu'lIj vIgho'pu'.

yaDDu'wIj?  taQ . . .

> SoHvaD
> jItlhIjqa'.

Human puj DaDataH!  tlhIngan Darur DaneHchugh, bIvIng 'e' yImev!  qa'meH
vIttlhegh yIjatlh!

> jIlughchu'ta' 'e' vItulqu'! jItuH...
>
> *KLBC* chut buSHa'ghach rInmoH law' batlhHa' Hegh rInmoH puS

You can start your pennance by remembering that only verbs expressing a
quality go in law'/puS.  {rInmoH} is not a verb of quality.  In fact, I'm not
even entirely sure what you're trying to say.  "Ignoring the KLBC rules is
more <something> than dishonorable death."  It should be {Hegh quvbe'};
{batlhHa'} is an adverbial, which cannot modify a noun.

--
SuStel
Beginners' Grammarian

Back to archive top level