tlhIngan-Hol Archive: Tue May 07 13:15:07 1996

Re: tugh muSuch jup chu'

lutlIj vItIv, 'ach:

According to Alan Anderson:

> ... HaStaDaq nargh ngoDmey ram Sovlu' 'e' luDajbogh
> mu'mey'e'.

nuqjatlh? "Words which test inconclusively that unimportant
facts are known/appear on the display."? Sentence As Object
does not work with relative clauses like that, and the sentence
acting as object has two main verbs. mu'tlheghqoqvam
vIyajlaHbe'. Oh. I see what you were trying to say.

You wanted, "Words appear on the display which test
inconclusively that one knows unimportant facts."
Unfortunately, since the Sentence As Object is really two
separate sentences in Klingon, you can't embed one in the other
like this.

HaStaDaq QujwI'pu' Daj De'wI'. QapmeH ngoDHommey ramqu'
luSovnISlu'. Dogh Quj. tIvqu' tera'nganpu'. Hegh pagh. Dalba'.

'ach batlh bIjatlhtaH. nI' lutlIjmey 'ej bIpo'ba'. maja'chuqmeH
SoH QaQ law' jIH QaQ puS 'e' vIpIH.

charghwI'

--
reH lugh charghwI' net Sov.