tlhIngan-Hol Archive: Thu Jul 18 15:03:41 1996

KLBC: poH

>>poH wa'DIch vItu'be'.  poH cha'DIch vIghuHmoH.  poH wejDIch vIHoH.
>>("The first/second/third time")

jIyajbe'.  poH Datu'be'?  poH DaghuHmoH?  poH DaHoH?!  SoH qu'! chaq poH
wa'DIch bIH Dtu'be'.  poH cha'DIch negh DaghuHmoH.  poH wejDIch jaghpu'
DaHoH.  poHvam DIpmey  vIja'nIS.  qar'a'? Dochvam neH vIjatlh.

I don't understand.  You didn't discover time?  You made time be ready?  You
killed time?!  You are fierce!  Perhaps you didn't discover _them_ the first
time.  You made _soldiers_ ready the second time.  You killed the _enemy_
the third time.  In this instance, you need to state the nouns.  Is this
right?  I'm the only one who said anything.

Back to archive top level