tlhIngan-Hol Archive: Wed Jan 31 20:27:06 1996

Re: KLBC> tlhaQ'a'? Dayaj'a'?

>tach HurDaq Suvchuq cha' ghompu'.
>mevDi' may', tach 'el tlhIngan tera'ngan 'ej.
><qatlh Quch tera'ngan?> chom tlhob vulqangan.
><pagh jaghpu' ghajmo' Quch tera'ngan> jang chom.
><qatlh QuchHa' tlhIngan?> chom tlhob vulqangan.
><pagh jaghpu' ghajmo' QuchHa' tlhIngan> jang chom.

vIyaj.  loQ tlhaQlaw' 'e' vIHar jIH.
The {<qatlh...> chom tlhob vulqangan} construction bothers me a bit.
I'm not sure {tlhob}'s object ought to be the person to whom the
question is directed; I would rearrange it and say instead
{chomvaD tlhob vulqangan <qatlh...>}.

I'd also say {jaghpu' ghajbe'mo' Quch}, but that's a matter of style
and desired emphasis.

>(Well, it seemed funny at the time...)
>yIghuHtaH! Hoch yIvoqHa'taH! 'uD'a'lIj yIpolbeHtaH!

How many people are you addressing?  If it's only one, fine.
If it's more than one, the first word has to be {peghuHtaH}.