tlhIngan-Hol Archive: Mon Dec 02 17:50:06 1996

Sorry this is so long! (was KLBC: on naming convention)

At 02:10 PM 12/1/96 -0800, you wrote:
>Sunday, December 01, 1996 11:46 AM, jatlh HurghwI':

>> >{qay'} is NOT a noun.  It is a verb.  {qatlh SoHvaD qay' jabbI'IDwIj?}
>>
>> Not quite the same . . . how about:
>> SoHvaD qay' nuq?
>
>maj.  'ach mu'tlheghwIj qar law' mu'tlheghlIj qar puS.  {{:-P

bIlugh.

>> >nuqjatlh?
>>
>> Dayajbe''a'? vImugh:
>
>mu'tlheghlIj Qav neH vIyajbe'.

I realized after I sent this how harsh my words sounded, so I wanted to say
that I wasn't attacking SuStel, but merely trying to sound like a warrior. I
apologize for that. mughojmoHta' QaghwIj. (This would make a good
replacement proverb, you think?)

>> Everyone can reply before you, but anyone can not correct before you.
>
>bIjatlhHa'.  <bIjangpa' janglaH Hoch, 'ach bIlughmoHpa' lughmoH pagh.>

toH! jImISpu'. bIlugh.

>> >QaghDI' taghwI', yIlughmoHQo'.  mu'mey chu' yIchupQo'.  mu'tlheghmey chu'
>> >yIchupQo'.  yIja'chuq neH!  yIja'chuqtaHqu'!  'ach QaghDI' taghwI',
>yIqImQo'!
>>
>> wejpuH. qaDlIj meqmey vIyajbe'.
>
>nuqjatlh?  qaqaDbe'.  qara'qu'!

qaDlIj - your challenge. batlhwIj DaqaDta'.

>> jabbI'IDvetlhDaq Qaghmey vI'angta'be'.
>> jabbI'ID wa'DIch vIwuvta'be'.
>jIyajbej.  Dap Dajatlhlaw'.

"In that message I didn't point out any errors."
"I didn't rely on the original message."

Okay, what I was trying to do here was say that my message did not affect
the KLBC message. It was unrelated, in a way.

>> jabbI'IDDaq pIm, mu'meyvetlh rap vIjatlhchugh, DaSaHbe'!
>
>This is *still* under KLBC!

I didn't mean to post it as KLBC; I certainly wasn't expecting you to bother
correcting it. Sorry.

>When using adjectival verbs along with nouns with a Type 5 suffix, the suffix
>goes on the *verb*.  {jabbI'ID pImDaq}.
>
>nuq Dajatlh 'e' DanID?

"In a different message, if I had spoken words which were the same, you
would not have cared."

If I had said the same thing, but not in reply to a KLBC message, it would
not have been an infringement of KLBC, correct?

>> jIHvaD qay' Doch pIm.
>> vIqawbogh jabbI'IDDaq, pab lulughmoHbejta' ghotmey pIm bIjangpa'.
>> 'ach bIjatlhbe'! qatlh chaH bIqImbe', 'ach reH choqaD?
>
>So far, all evidence points to {qIm} being intransitive.  Besides, you've used
>the wrong suffix.  {qatlh chaHvaD bIqImbe'}.

bIlugh.

>qaD Dapar'a'?  wejpuH!

Hobe'. Hoch qaD vImuSHa'! {{;)}

>motlh batlhHa' vang vay', QuvDajDaq jabbI'ID vIlab 'ej jIjatlh <jIjangpa'
>yIjangQo'>.  rut jabbI'IDghomDaq ghuHmoHwI'vam vIlab.  SoHvaD vIlab.  QeychoH
>QeH, 'ach batlhHa' chopum'a'!

qapumbe'! ghuHmoHwI'lIj vIlaj, 'ach chomISpu'. *tHtg* (tlhIngan Hol taghwI'
ghom) poQwI' ("rules") vIyajbe'pu'. teblaw'lIj yotmey DaSaHbe'taHvIS,
jImISchoH. 'ach DaH jIyajlaw'.

>> >pab DalughmoH 'e' DanIDDI' qoj mu'tlheghmey chu' DachupDI' rut bIQagh
>SoH'e'!
>>
>> bIlugh, 'ach Hatchugh Qaghmey, ghomvamvaD ghItlh taghwI' pabpo' neH! taghwI'
>> mu'tlheghmeyDaj wa'DIch nIS QaghmeywIj.
>
>If you've got the two nouns, one the possessor and the other being possessed,
>you don't need the suffix {-Daj}.

I know, but I used it to make clear the purpose of the noun-noun combination.

>qayajmeH, Qatlh.  QaQ tlhIngan HollIj, 'ach taQ mu'meylIj.
>
>Your conversation seems a little disjointed to me.  I'm not sure I can follow
>this.
>
>> >vaj mISchoHbejqu' taghwI', qar'a'?  baQa'!
>>
>> vay' lughbe' laDchugh taghwI', mISchoH ghaH!
>
><vay' lughmoHbe'> bIjatlh 'e' DaHech'a'?

ghobe'. <lughbe'bogh vay' laDchugh taghwI', mISchoH ghaH!> jIjatlh 'e'
vIHech. DaH Dayaj'a'?

>> chaq HatchoH Qaghmey? DaneH'a'?
>> jabbI'IDvetlhDaq, taghwI' mu'tlheghmeyDaj wa'DIch SaH qechmeywIj.

"Perhaps in that case, errors should be illegal. [It should be a period] Is
that what you want? [I hope not! {{;)}] In that message, my ideas were not
concerened with the beginner's original sentences."

>I still can't follow what you're saying.

I hope my explanations are satisfactory.

>Here's the deal: go ahead and answer
>questions posted under KLBC, but don't reply to grammar, word choices, etc.!
>If someone says {jih Santa Claus}, don't go pointing out their spelling errors
>or their mis-ordered words.  I'll do that.  However, please do contribute by
>answering such an outlandish statement!   {Santa Claus SoHchugh, targhna' jIH}
> COMPLETELY IGNORE ALL ERRORS!  yaj'a'?  Qochbe''a'?

DaH jIyajlaw'. DaH jIQoch, 'ej jImISbe'. bItuvmo' 'ej choQaHmo' qatlho'.

>--
>SuStel
>Beginners' Grammarian
>Stardate 96919.7